Cyfrowy Polsat zapowiada integrację z Interią
Telewizja Polsat przejęła w lipcu br. portal Interia.pl i od jakiegoś czasu silniej stawia na pion internetowy i serwis PolsatNews.pl. Zapowiada teraz silną integrację Interii w strukturach Grupy Cyfrowy Polsat. Z naszych informacji wynika jednak, że na razie nie planuje połączenia jej z newsroomem Polsatu.

Telewizja Polsat w połowie lipca br., po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK-u, sfinalizowała przejęcia Grupy Interia od Bauer Media za 422 mln zł. Do władz Interii dołączyli menedżerowie Polsatu: członkiem zarządu został Adam Nowe, prokurentem Norbert Walkiewicz, a członkami rady nadzorczej: Zygmunt Solorz, Tobias Solorz, Piotr Żak, Maciej Stec i Stanisław Janowski.
Podczas prezentacji wyników finansowych za II kwartał br. zarząd Grupy Cyfrowy Polsat przedstawił swoje plany na kolejne miesiące. Zapytaliśmy Stanisława Janowskiego, prezesa zarządu Telewizji Polsat o zapowiedzi integracji Interii z Telewizją Polsat.
- Podejmujemy działania, które mają na celu zrealizowanie synergii, podtrzymujemy zapowiedź 20 milionów osiągniętych w pierwszych 12 miesiącach. Będzie to się odbywać poprzez monetyzację contentu, który niebawem pojawi się w Interii. Zespołuy pracują nad podniesieniem rentowności sprzedaży reklam; poprzez Polsat Media ma zachodzić integracja sprzedaży. Te działania już mają miejsce, niedługo będziemy je finalizować w fazie operacyjnej. Trzecią kwestią będzie fakt, że Interia będzie obszarem marketingu produktów i marek z Grupy Polsat - odpowiedział na nasze pytanie Stanisław Janowski.
Dodał, że jeśli chodzi o "segment informacyjny docelowo chcą mieć jeden produkt". - Polsat News produkuje content informacyjny na potrzeby własnego kanału, publicystyki i „Wydarzeń” w Polsacie. Będzie tu zachodzić mocniejsza współpraca z Interią poprzez informacyjne formaty wideo w Interii, ale i bliżej zacieśnioną współpracę pomiędzy redakcjami. Pewne zmiany już się wydarzyły, zespoły mocno nad tym pracują - zapowiedział prezes Telewizji Polsat.
Według niego rynek reklamy internetowej jest w dobrej kondycji. - Drugi kwartał, czyli bardzo ciężki dla rynku internetowego przyniósł spadek na poziomie 5 proc. Kolejne miesiące, czyli III kwartał jest już dodatni - wydaje się, że jest w bardzo dobrej kondycji na ten moment - ocenił Janowski.
Kilka dni wcześniej udało się nam jednak dowiedzieć, że Polsat nie planuje na razie łączenia newsroomów PolsatNews.pl i Interii. Siedziba Interii w Krakowie również pozostaje bez zmian, podobnie jak biura w Warszawie. – Co nie oznacza, że ta sytuacja się nie zmieni w ciągu kolejnych 15 lat. Na razie jednak nie ma takich rozmów – mówi w rozmowie z nami Tomasz Matwiejczuk, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Grupie Polsat.
Według badania Gemius/PBI w lipcu br. Interia.pl w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (bez treści regionalnych i o pogodzie) zanotowała 5,18 mln użytkowników i 82,94 mln odsłon. Polsatnews.pl był poza czołową dziesiątką, natomiast w czerwcu br. miał 5,23 mln użytkowników i 37,4 mln odsłon.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat zapowiada integrację z Interią