Telewizja zajmuje nam 30 minut dziennie więcej niż internet, kończą się duże wzrosty w internecie mobilnym
W br. ludzie z całego świata przeznaczą średnio po 170 minut dziennie na oglądaniu telewizji i po 140 minut na korzystaniu z internetu. 71 proc. czasu w sieci spędzą, korzystając z urządzeń mobilnych - szacuje dom mediowy Zenith.
Z raportu Zenith obejmującego 71 rynków z całego świata, m.in. Polskę, wynika, że w najbliższych latach różnica między dziennym czasem korzystania z telewizji i internetu będzie maleć. W br. wyniesie 30 minut, a w 2019 roku - tylko 7 minut.
W ostatnich latach zmniejszył się przeciętny czas konsumpcji mediów tradycyjnych (prasy, telewizji, radia, kina i przekazów outdoorowych) - z 364 minut w 2010 roku do 316 minut w br. Stanowi to jednak wciąż 69 proc. łącznego czasu korzystania z mediów, natomiast na internet przypada pozostałe 31 proc.
W ub.r. przeciętny człowiek spędził na korzystaniu z mediów 456 minut dziennie wobec 411 minut w 2010 roku. Daje to wzrost średnio o 2 proc. rocznie.
W internecie zdecydowanie najszybciej zyskuje segment mobilny. W latach 2010-2016 globalny czas korzystania z sieci na smartfonach i tabletach rósł średnio o 44 proc. rocznie. Zenith wyjaśnia, że wynika to m.in. z coraz większej dostępności urządzeń mobilnych, rozwojowi technologii i coraz szerszej ofercie treści dostosowanych do urządzeń mobilnych. Przy czym z roku na rok dynamika tego wzrostu maleje: w 2015 roku wyniosła 43 proc., ub.r. - 25 proc., w br. ma osiągnąć poziom 17 proc., w przyszłym roku już tylko 2,7 proc., a w 2018 i 2019 roku - poniżej 1 proc.
Obecnie ludzie na całym świecie każdego dnia korzystają średnio przez 122 minuty z internetu mobilnego, podczas gdy w 2010 roku poświęcali na to jedynie 10 minut dziennie. Sieć mobilna zajmuje już 26 proc. ogólnego czasu konsumpcji mediów.
Zaznaczmy, że w sieci są szeroko obecne także media tradycyjne, a czas korzystania z nich tam zliczany jest jako konsumpcja internetu. Dlatego mimo że czas poświęcany na media tradycyjne w ciągu ostatnich 7 lat zmalał o 13 proc., część z tego spadku została zrekompensowana w internecie.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Telewizja zajmuje nam 30 minut dziennie więcej niż internet, kończą się duże wzrosty w internecie mobilnym