DAZN o strategii w Polsce: nowe dyscypliny w 2021, nie będzie sprzedaży sublicencji
"W tej chwili skupiamy się na boksie, a planujemy dodać dodatkowe sporty i programy w 2021 roku" - informuje platforma sportowa DAZN. Po pojawieniu się tego serwisu w Polsce zapytaliśmy jego przedstawicieli o plany dotyczące tego rynku.
W grudniu platforma DAZN zdecydowała się na globalną ekspansję, wystartowała na 200 nowych rynkach, w tym także polskim. Miesięczny abonament wynosi 7,99 zł i na razie w jej ofercie są dostępne głównie wydarzenia bokserskie.
Zadaliśmy przedstawicielom DAZN w Stanach Zjednoczonych odpowiedzialnym za globalny rozwój platformy i innowacje w zakresie dochodów pytania dotyczące oferty na polskim rynku. „W tej chwili skupiamy się na boksie, a planujemy dodać kolejne sporty w 2021 roku” - zapewnia nas DAZN w swoim oświadczeniu. „Obecnie działania DAZN koncentrują się głównie na wprowadzaniu platformy na globalny rynek, a następnie będziemy badać sposoby lokalizacji treści” - dodaje.
DAZN podkreśla, że obecnie w jego w ofercie są wydarzenia bokserskie, a także stale powiększające się archiwum klasycznych walk oraz zestaw oryginalnych programów, w tym „40 dni”, „Saturday Fight Live” i „One Night”. Oferta sportów i programów zostanie rozszerzona od 2021 roku.
„Nie ma planów sprzedaży sublicencji"
DAZN podkreśla, że „w tej chwili nie może ujawnić skali zakładanych inwestycji” na rynku w Polsce czy CEE, ale podkreśla, że w jej strategii „nie ma planów sprzedaży sublicencji” innym rynkowym graczom, w tym telewizjom.
DAZN ma już w Katowicach jedno z największych europejskich biur. Jak zapewnia firma, w działach Technology, Product i Finance pracuje prawie 300 osób. Obecnie jej oferta programowa jest dostępna w języku angielskim. DAZN w tym momencie nie zamierza tworzyć redakcji w Polsce. A czy zamierza na stałe współpracować z polskimi komentatorami? „Komentatorzy będą wybierani na zasadzie walka po walce i wkrótce będziemy mieli więcej do przekazania w tym temacie" - kończy DAZN.
Ostatnio informowaliśmy, że platforma DAZN wprowadza do swoich serwisów nowe zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które umożliwi jej pokazywanie stargetowanych reklam. W tym celu nawiązała partnerstwo z Google. Ta oferta zostanie początkowo wprowadzona tylko w regionie DACH. Ale wkrótce ma być dostępna na innych rynkach, gdzie już swoje usługi oferuje DAZN.
DAZN to platforma streamingowa funkcjonująca w sieci od 2016 r. Zainwestowała ogromne środki w zakup praw do transmisji sportowych. Chociaż początkowo serwis był dostępny w dziewięciu krajach - USA, Kanada, Hiszpania, Brazylia, Włochy, Niemcy, Austria, Szwajcaria i Japonia.
W czerwcu niemiecka Bundesliga sprzedała prawa do transmisji meczów pierwszej i drugiej ligi od sezonu 2021/2022. Nadawcy zapłacili w sumie 4,4 mld euro, czyli mniej niż w wypadku poprzedniej transakcji. Prawa na cztery sezony do transmitowania rozgrywek zapewnili sobie Sky Deutschland, stacja Sat.1 oraz platforma internetowa DAZN.
W regionie DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria) widzowie będą mogli oglądać na DAZN piątkowe i niedzielne mecze Bundesligi (łącznie 106 meczów w sezonie). Na terenie Niemiec użytkownicy dostaną także 90 proc. wszystkich meczów Ligi Mistrzów (121 z 138 meczów).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: DAZN o strategii w Polsce: nowe dyscypliny w 2021, nie będzie sprzedaży sublicencji
Ceny u nadawców pójdą w górę. Jak jest konkurencja na rynku praw sportowych, to telewizje muszą za nie płacić więcej. A to przekłada się na wyższe ceny dla klientów.