Gessler, Kamińska i Macademian Girl w akcji "#dekoltdlabialorusi" Fundacji Wysokie Obcasy
Fundacja Wysokich Obcasów wraz z redakcją „Wysokich Obcasów” wydaje specjalny, charytatywny kalendarz, z którego sprzedaży cały dochód przekaże na pomoc rodzinom białoruskich więźniów politycznych. W akcję #dekoltdlabialorusi włączyły się m.in. Magda Gessler, Katarzyna Kozyra i Julia Kamińska.
Pomysłodawcami akcji są Jana Shostak, Julia Golachowska, Jagoda Kwiatkowska i Anna Shimomura oraz Kamil Kotarba. Kalendarz-cegiełka symbolicznie zaczyna się 9 sierpnia, czyli w rocznicę wybuchu białoruskiego zrywu – w dniu, w którym Aleksander Łukaszenka ogłosił, że wygrał wybory prezydenckie przewagą 80 proc. głosów.
Już po kilku dniach Białorusini i Białorusinki wyszli na ulice, a ich protesty odbyły się w ponad 20 miastach. Ten największy zryw od czasu uzyskania przez Białoruś niepodległości spotkał się z agresywną reakcją władzy – organizacje broniące praw człowieka szacują, że około 33 tysięcy osób zostało zatrzymanych, a białoruskie sądy wszczęły blisko 1,8 tysiąca spraw karnych wobec strajkujących oraz niezależnych dziennikarzy.
„Potrzeba realnego wsparcia”
Aleksandra Klich, redaktor naczelna „Wysokich Obcasów”, podkreśla: - Białorusinki i Białorusini walczący o wolność z reżimem Łukaszenki potrzebują nie tylko wielkich słów, ale realnego wsparcia, pieniędzy, które pomogą im przetrwać. Bardzo liczymy na hojność naszych czytelniczek i czytelników. Tym bardziej, że piękny, ciałopozytywny kalendarz, owoc wspólnej pracy aktywistek i artystek, jest wart każdych pieniędzy.
Dzięki akcji #dekoltdlabialorusi organizatorzy chcą jak najdłużej utrzymać uwagę opinii publicznej przy protestach w Białorusi oraz zebrać jak najwięcej funduszy na pomoc rodzinom naszych sąsiednich bohaterów i bohaterek. - Kalendarz powstał z połączenia idei solidarności i ciałopozytywności. Chcemy wesprzeć rodziny więźniów politycznych w Białorusi i jednocześnie pokazać, że pomaganie ma wiele twarzy i może łączyć walki na różnych frontach - od protestów przeciwko dyktaturze i przemocy, po starania o akceptację różnorodnych ciał - mówi jedna z pomysłodawczyń akcji Julia Golachowska z Kolektywu Łaski.
.jpg)
Kobiety i koty na każdej stronie
W kalendarzu pojawią się kobiety, trzymające koty. - Zdecydowaliśmy się na połączenie biustów i kotów, czyli dwóch viralowych obrazków – tego, co w internecie najlepsze, a zarazem najgorsze. Chcemy pokazać, że nasze ciała należą do nas i tylko my możemy decydować o tym, kiedy chcemy je odsłonić. Przed obiektywem Kamila Kotarby stanęły wspaniałe artystki i dzielne aktywistki, które w akcie solidarności zaufały nam na tyle, aby się rozebrać i zapozować do zdjęć z kotami – dodaje Jagoda Kwiatkowska z Kolektywu Łaski.
W sesji fotograficznej do kalendarza wzięły udział artystki, aktywistki i osobowości telewizyjne, m.in białorusko-polska aktywistka Jana Shostak, działaczka społeczna Karolina Więckiewicz, aktorka i scenarzystka Julia Kamińska, restauratorka i gwiazda telewizyjna Magda Gessler, transkobieta z Białorusi Luna Czerniakowska czy blogerka i prezenterka Tamara Gonzalez Perea (znana też jako Macademian Girl). Pomiędzy zdjęciami na łamach kalendarza umieszczono listę 647 nazwisk więźniów politycznych w Białorusi wraz z informacjami, za co oraz na jak długo te osoby zostały skazane.
Dochód dla białoruskich więźniów politycznych
Charytatywny kalendarz będzie można kupić już od najbliższej soboty, 2 października br. na Kulturalnysklep.pl w cenie 35 zł. Cały dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany rodzinom więźniów politycznych w Białorusi.
Więcej informacji na temat akcji #dekoltdlabiałorusi znajdzie się na łamach najbliższego numeru „Wysokich Obcasów”, który ukaże się 2 października br. wraz z weekendowym wydaniem „Gazety Wyborczej”. Na okładce tygodnika pojawi się jedna z modelek kalendarzowej sesji – Aleksandra Linda.
Akcję #dekoltdlabialorusi wspiera kampania promocyjna w prasie („Gazeta Wyborcza” i jej tygodniki), radiu, serwisach internetowych i mediach społecznościowych. Działania przygotował zespół marketingu „Gazety Wyborczej” i „Wysokich Obcasów”.
"Wysokie Obcasy" to sobotni, cotygodniowy dodatek do "Gazety Wyborczej". We wrześniu magazyn zyskał nową makietę i szatę graficzną. W sierpniu br. portal Wyborcza.pl miał 1,79 mln odwiedzających i 5,38 proc. zasięgu. Na koniec czerwca br. z systemu płatnej subskrypcji „Wyborczej” korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z subskrypcji zwiększyły się o 22,5 proc.
Natomiast średnie rozpowszechnianie płatne razem papierowego wydania „Gazety Wyborczej” w lipcu br. wyniosło 55 698 egz.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Gessler, Kamińska i Macademian Girl w akcji "#dekoltdlabialorusi" Fundacji Wysokie Obcasy