Dirlango i Innova Capital powołują spółkę doradczą DataTechAdvisory
Na polskim rynku technologii marketingowych pojawił się nowy podmiot - spółka DataTechAdvisory (DTA). Firmę stworzyły holding Dirlango oraz fundusz private equity Innova Capital. DataTechAdvisory będzie zajmować się profesjonalnym doradztwem w zakresie wykorzystania danych i technologii w marketingu.

Rynek reklamowy jest coraz bardziej nasycony danymi. Ich ilość rośnie, wraz z postępującą transformacją cyfrową biznesu. Reklamodawcy powinni dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia poprzez odpowiednie wykorzystanie rozwiązań danowo-technologicznych by lepiej odczytywać i reagować na potrzeby konsumentów.
“Chodzi nie tylko o samą implementację technologii marketingowych ale też o przemyślaną strategię budowania własnego ekosystemu danych oraz strategię ich późniejszego wykorzystania w kampaniach. To są trzy kluczowe filary umożliwiające prowadzenie spersonalizowanej komunikacji. Do tej pory nie było w branży reklamowej podmiotu kompleksowo wspierającego reklamodawcę w tych obszarach. Tę lukę wypełnia DataTechAdvisory“ - tak genezę powstania spółki wyjaśnia Rafał Wyszyński, CEO.

Zespół DataTechAdvisory tworzą uznani i doświadczeni eksperci branży marketingu technologicznego:
● Rafał Wyszyński, CEO DTA: ostatnio pełnił rolę Chief Data Officer w Netsprint, kierując rozwojem platformy DMP i dostawcy danych o użytkownikach do ekosystemu programmatic. Wcześniej związany głównie z Publicis Media, gdzie przez 10 lat odpowiadał za usługi danowo-analityczne.
● Igor Ruczyński, ekspert branży AdTech i digital marketingu z ponad 10-letnim doświadczeniem, który ostatnio pracował jako MarTech Project Manager w Deloitte Consulting. Wcześniej był związany m.in. z Adform oraz T-Mobile.
● Michał Błoński, który prowadził i nadzorował realizowane w modelu programatycznym kampanie największych reklamodawców na polskim rynku w Havas Media Group oraz Starcom MediavestGroup. Ostatnie 2 lata pracował w TVN jako Programmatic Consultant.
● Bartosz Owczarczyk, ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem zdobytym głównie w agencji Publicis Media, gdzie prowadził i koordynował działania digital marketingu i obszarów datatech dla klientów z branż telco, finansów i FMCG.
● Nikodem Sarna, związany z nowymi technologiami od 2012 r. Doświadczenie zdobywał pracując dla dostawców technologii reklamowych w Polsce (Smart AdServer) i w Wielkiej Brytanii (Rubicon Project). Pracę w DTA łączy z działalnością w spółce WayToGrow, gdzie wspiera wydawców w zwiększaniu przychodów z kanału programmatic.
Łukasz Wejchert, założyciel holdingu Dirlango, komentuje: “Dane to jeden z najcenniejszych zasobów w biznesie. Jednak nie tworzą one wartości same w sobie. Biznes potrzebuje uwolnienia potencjału ukrytych w danych i kompetentnych partnerów, którzy doradzą, jak to zrobić”.
Magdalena Magnuszewska, partner w funduszu Innova Capital, dodaje: “DataTechAdvisory to nowy gracz na rynku konsultingu technologicznego. Oferta DTA trafia w rynkową lukę, która charakteryzuje się wysokim popytem na tego typu usługi. Utworzenie tej spółki to naturalny krok w procesie transformacji biznesu i wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku”.
Holding Dirlango i fundusz Innova Capital, które powołały spółkę DataTechAdvisory, są właścicielami Grupy Netsprint, lidera branży marketingu online w Polsce. DataTechAdvisory tym samym powiększa grono spółek wchodzących w skład Grupy Netsprint.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

