Miliarder wzywa Disney do większego wykorzystania potencjału Disney+
Miliarder Daniel Loeb, właściciel funduszu hedgingowego Third Point, wezwał menadżerów Disneya do podjęcia bardziej intensywnych działań w celu wykorzystania potencjału platformy streamingowej Disney+.

Jeden z największych inwestorów Disneya wielokrotnie apelował do firmy, aby przyspieszyła swoją ekspansję w internecie, m.in. przenosząc premiery filmu do sieci. W liście do partnerów biznesowych, na który powołuje się Reuters Loeb przyznaje, że koncern posłuchał jego rad i na tym skorzystał. Cena akcji firmy wzrosła bowiem od maja o 70 proc, ponieważ streaming generuje jej 15 mld dolarów przychodów rocznie dzięki bazie 159 mln osób wykupujących subskrypcję.
Zobacz także: Liczba nowych użytkowników Disney+ w Ameryce ostro hamuje. Powodem podwyżka abonamentu i mało nowości
„Można zrobić jeszcze więcej”
Zdaniem miliardera, rozwój Disney+ powinien być kontynuowany. – Podczas gdy postęp do tej pory był godny pochwały, można zrobić jeszcze więcej, aby wykorzystać pełny potencjał Disneya w streamingu – napisał Loeb. Miliarder proponuje, żeby w Disney+ zaoferować wszystkie możliwe treści związane z koncernem. Chwali dyrektora generalnego i finansowego koncernu za działania w tym kierunku. – Ustanowienie trwałej pozycji lidera na konkurencyjnym globalnym rynku streamingu będzie wymagało trudnych wyborów, agresywnych inwestycji, niezachwianego skupienia i konsekwentnych innowacji – dodaje Loeb.
Disney+ w tym roku w Polsce?
Amerykański koncern na kolejnych rynkach realizuje strategię wyłączania linearnych kanałów tematycznych i przenoszenia znanych z nich treści do platformy streamingowej Disney+. Z naszych informacji wynika, że na razie w Polsce nie znikną żadne stacje związane z firmą (Fox, Fox Comedy, Disney Channel, Disney XD, Disney Junior, National Geographic, National Geographic Wild i National Geographic People). Może za to dojść do rebrandingu stacji Fox i Fox Comedy na Star i Star Comedy. Marka Star pojawiła się bowiem na polskiej wersji strony internetowej Disney+.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że Disney+ może zadebiutować w naszym kraju już jesienią. 12 sierpnia odbędzie się konferencja finansowa na temat wyników finansowych koncernu i tam może paść deklaracja dotycząca daty startu usługi w naszej części Europy.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Miliarder wzywa Disney do większego wykorzystania potencjału Disney+