E-Kiosk zwiększył wpływy i zysk, sprzedaż e-wydań 69 proc. w górę
W zeszłym kwartale spóła E-Kiosk (jej większościowym akcjonariuszem jest Gremi Media), właściciel platform eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencji marketingowej eContentLAB.pl, osiągnęła wzrost przychodów o 16,6 proc. do 2,94 mln zł oraz zysku netto z 472 do 806 tys. zł.
Skorygowany zysk EBITDA E-Kiosku w minionym kwartale zwiększył się rok do roku z 743 tys. zł do 1,04 mln zł.
W sprawozdaniu firma podkreśliła, że sprzedaż e-wydań na jej platformach eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl poszła w górę rok do roku o 69 proc. - Wyniki trzeciego kwartału potwierdzają pozytywny efekt zmian w zakresie procesów sprzedażowych i działań marketingowych, wprowadzonych przez Spółkę po wybuchu pandemii Covid 19 oraz związanych z tym ograniczeń dla handlu tradycyjnego - zaznaczyła.
W zeszłym kwartale E-Kiosk udostępnił nową wersję aplikacji mobilnej Nexto.pl na Androida i iOS. Ponadto firma zakończyła prace integracyjne w obrębie kluczowych systemów CRM i e-commerce.
- Nowy e-commerce będzie wykorzystywał techniki uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. Stanowi to efekt dostrzeżenia potencjału w budowaniu przewagi konkurencyjnej w automatycznej konwersji wydań prasowych do formy otwartej (RWD) oraz automatycznym kategoryzowaniu e-booków wraz z analizą ich treści - zapowiedziała
W trzech kwartałach br. przychody E-Kiosku zwiększyły się o 13,9 proc. do 8,62 mln zł, skorygowany zysk EBITDA - z 1,98 do 2,84 mln zł, a zysk netto - z 1,3 do 2,34 mln zł.
E-Kiosk jest notowany na rynku bocznym warszawskiej giełdy. W piątek na koniec sesji przy kursie 1,27 zł kapitalizacja firmy wynosiła 22,97 mln zł.
Jej głównym akcjonariuszem jest Gremi Media (wydawca m.in. „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), ma walory stanowiące 78,15 proc. kapitału. W połowie sierpnia br. zarząd E-Kiosku zapowiedział, że przez najbliższe kilka będzie analizował możliwość wycofania spółki z giełdy. Uzasadniał to m.in. obciążeniami organizacyjnymi i kosztami obecności na giełdzie.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: E-Kiosk zwiększył wpływy i zysk, sprzedaż e-wydań 69 proc. w górę