edrone zainwestuje 5,3 miliona dolarów w rozwój narzędzia ecommerce
Krakowska firma technologiczna edrone właśnie ogłosiła inwestycję w wysokości 5,3 miliona dolarów, która jest elementem realizacji jej planu zbudowania marketingowego one-stop-shop dla ecommerce.
Kapitał nowej inwestycji pochodzi z dwóch źródeł. Pierwszym jest runda inwestycyjna serii Pre-A zrealizowana przez PortfoLion - fundusz venture capital, będącego częścią banku OTP Group. Inwestycja VC zostanie wykorzystana w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Kapitał inwestora w wysokości 2,5 mln dolarów zostanie przeznaczony zostanie na dalszy rozwój w regionach Unii Europejskiej i Iberoameryki (LATAM).
W Europie firma planuje otworzyć także zupełnie nowe rynki, szczególnie w regionie CEE. W Ameryce Południowej edrone skupia się na rozwoju strategicznych relacji partnerskich.
- Ameryka Południowa to idealne miejsce na rozwój firm eCommerce. W samej tylko Brazylii zanotowaliśmy ostatnio 130% wzrostu zysków w tym sektorze. Ameryka Łacińska jako całość urosła o ponad 200%. Niezmiernie cieszy mnie, że po udanym starcie naszej działalności trzy lata temu, nadal osiągamy wzrost liczony w dziesiątkach procent - komentuje Felippe Pereira, COO brazylijskiego oddziału edrone.
edrone inwestuje w ecommerce
edrone uzyskał także grant NCBR na realizację projektu badawczo-rozwojowego, mającego na celu opracowanie platformy wdrożeń wirtualnych asystentów sprzedaży. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/edrone-dostalo-12-5-mln-zl-na-budowe-platformy-wirtualnych-asystentow-sprzedazy
Kierownikiem prac B+R w projekcie jest profesor Grzegorz J. Nalepa – prezes Polskiego Stowarzyszenia Sztucznej Inteligencji. W skład zespołu wchodzą także inżynierowie sztucznej inteligencji z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Arek Flinik, CTO i co-funder Lekta.ai - firmy dostarczającej rozwiązania głosowych (voice solutions).
edrone to napędzana sztuczną inteligencją SaaS-owa platforma typu Instant ROI, zapewniająca klientom eCommerce doświadczenie zakupowe. Został założony przez Michała Blaka i Rahima Blaka, ma swoją główną siedzibę w Krakowie i działa na rynku od 2016 roku. Biura firmy znajdują się także w São Paulo i Barcelonie. Biura firmy znajdują się także w São Paulo i Barcelonie.
Do grona klientów edrone należą m.in. Husqvarna, Converse, Mi Home, Leftheit, Tous, Jean Louis David, Abra, Sneaker Peeker, Lancerto, Ryłko, Amso, Muve, Świat Książki.
Według raportu złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, w 2019 roku agencja edrone, do której należy system eCRM dla e-commerce o tej samej nazwie, odnotowała 5,2 mln zł przychodów wobec 3,45 mln zł rok wcześniej (+50,7 proc. rdr.). Zysk netto wzrósł z 20,8 tys. zł do 66,2 tys. zł. Koszty operacyjne spółki poszły w górę o 44,3 proc., do sumy 5,13 mln zł (z 3,55 mln zł rok wcześniej). Na usługi obce wydano 2,98 mln zł, na wynagrodzenia 1,68 mln zł. Rahim Blak ma w edrone 50 proc. udziałów.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: edrone zainwestuje 5,3 miliona dolarów w rozwój narzędzia ecommerce