Facebook wprowadza aplikację Facebook Gaming. Pozwala oglądać gry w streamingu
Facebook udostępnił nową aplikację o nazwie Facebook Gaming. Platforma pozwala na korzystanie z wybranych gier mobilnych, jednak jej najważniejszą funkcją jest możliwość oglądania w streamingu rozgrywek prowadzonych przez wybranych graczy. W założeniach Facebook Gaming ma konkurować z platformami Twitch i YouTube.
Platformy oferujące oglądanie gier w technologii streamingu rozwijają się dynamicznie, jednak rynek ten jest obecnie zdominowany przez dwa główne serwisy – Twitch oraz YouTube. Liderem jest zdecydowanie należący do Amazona Twitch, który według prognoz eMarketera tylko w USA będzie miał do końca 2020 r. 37,5 mln użytkowników miesięcznie.
Facebook Gaming do mobilnego streamingu
Od pewnego czasu w konkurencję w segmencie streamingu gier próbuje włączyć się Facebook, który w swoim serwisie oferuje możliwość obserwowania rozgrywek prowadzonych przez użytkowników.
Teraz Facebook udostępnił aplikację o nazwie Facebook Gaming. Na razie mogą ją zainstalować jedynie użytkownicy urządzeń z systemem Android, według zapowiedzi niebawem ma się pojawić wersja do iOS.

Najważniejszą sekcją Facebook Gaming jest możliwość oglądania streamingu z rozgrywek prowadzonych przez poszczególnych graczy oraz w konkretnych tytułach. Na liście jest wiele znanych gier, m.in. Valorant oraz Call of Duty: Warzone.
W innej części aplikacji użytkownik może skorzystać z wybranych gier typu casual. Zgodnie z zapowiedzią w niedalekiej przyszłości w Facebook Gaming znajdzie się funkcja o nazwie Go Live, dzięki której każdy użytkownik będzie mógł w prosty sposób rozpocząć własnych streaming z gry i udostępnić go innym.

Przyspieszony start
Przed wprowadzeniem na rynek nowej aplikacji Facebook prowadził jej wielomiesięczne testy w wybranych krajach Azji oraz Ameryki Łacińskiej. Zgodnie z informacjami podanymi przez „The New York Times” pierwotnie premierę Facebook Gaming planowano na czerwiec 2020 r., jednak wprowadzenie aplikacji przyspieszono z powodu pandemii koronawirusa i związaną z nią domową izolacją wielu potencjalnych użytkowników nowej platformy.

Facebook zaznacza, że obecnie w aplikacji nie są emitowane reklamy, nie wiadomo jednak czy nie pojawią się one w przyszłości. Na razie jedyny sposób monetyzacji platformy polega na dobrowolnych datkach dla graczy wpłacanych przez użytkowników, część każdej takiej kwoty trafia do Facebooka w ramach prowizji.
W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza aplikację Facebook Gaming. Pozwala oglądać gry w streamingu