„Gazeta Wyborcza” z cyklem o tabloidach. Naczelny „SE”: na tej wojnie może tylko przegrać
W poniedziałek „Gazeta Wyborcza” (Agora) rozpoczęła publikację artykułów w ramach cyklu „Osaczeni przez tabloid”, w którym opisywane będą osoby poszkodowane przez tego typu media. - Przygotowujemy cykl „Niszczeni przez Gazetę Wyborczą”. Na wojnie z tabloidem „Wyborcza” może tylko przegrać - odpowiada Sławomir Jastrzębowski, redaktor naczelny „Super Expressu”.

Cykl będzie prezentowany na łamach „GW” do czwartku włącznie. W tekstach opisane zostaną historie osób, na życie których negatywny wpływ miały publikacje w mediach tabloidowych. Agora tłumaczy, że cykl reporterski „Osaczeni przez tabloid” wspiera premierę książki autorstwa Piotra Głuchowskiego i Marcina Kowalskiego pt. „Tabloid. Śmierć w tytule”, która w sprzedaży ukaże się 10 czerwca br. Wczoraj można było przeczytać wywiad z Głuchowskim i Kowalskim.
W poniedziałkowej zapowiedzi „Osaczonych przez tabloid” redakcja „GW” zacytowała Grzegorza Lindenberga, założyciela i byłego redaktora naczelnego „Super Expressu”, który stwierdza, że tabloidy „przestały być gazetami rozrywkowymi, a stały się potworami”. - Twórcy tych produktów, bo ani to dziennikarze, ani gazety, są w stanie posunąć się do wszystkiego. Nie mają już żadnej pozytywnej cechy. Nie niosą niczego dobrego. Szczują, podważają międzyludzkie zaufanie, odzierają ludzi z godności. Koniec polskich tabloidów będzie dobrym dniem dla społeczeństwa - ocenił Lindenberg.
Redakcja podała również wyniki sprzedaży dwóch największych tabloidów - „Faktu”, który z wynikiem 328 916 egz. pozostaje liderem w sprzedaży ogółem wszystkich dzienników, oraz „Super Expressu”, który w kwietniu zyskał na sprzedaży o 1,27 proc. do 152 119 egz., zbliżając się do „Gazety Wyborczej” (więcej na ten temat).
Redaktor Grupy Super Express Sławomir Jastrzębowski mówi portalowi Wirtualnemedia.pl, że „Super Express” dawno prześcignął „Gazetę Wyborczą” w sprzedaży kioskowej.
- Wkrótce przeskoczymy ją także w sprzedaży, w której „GW” dolicza sobie egzemplarze z prenumeraty, do czego ma oczywiście prawo. „Wyborcza” przeżywa teraz bardzo ciężkie dni. Pikująca sprzedaż, brak wiarygodności i naczelny, który skompromitował się, nazywając wyborców „gówniarzami”, a także wikłając cały zespół w swoje polityczne gierki - ocenia Jastrzębowski.
Zdaniem naczelnego „SE”, po zmianie władzy znaczącej redukcji może ulec zarówno prenumerata „Gazety Wyborczej” w urzędach, jak i publikacja reklam państwowych podmiotów. - To przyczyna nerwowości „Wyborczej”, która jest po prostu bardzo źle prowadzoną gazetą. Z nieznanych mi powodów, ktoś pomyślał zapewne, że atak na „Super Express” może ją uratować. Nie może. Ta gazeta stała się wśród młodych synonimem obciachu, a to jest odium, które zniknąć może dopiero ze zmianą pokolenia - stwierdza Sławomir Jastrzębowski.
Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze, wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl, że uruchomienie nowej serii wydawniczej Agory (książka „Tabloid” jest pierwszym tytułem z nowej serii Wydawnictwa Agora „Prawdziwe zbrodnie”) jak i dobór tytułów wchodzących w jej skład zostały zaplanowane rok temu i nie mają nic wspólnego z opublikowanymi danymi dotyczącymi sprzedaży egzemplarzowej dzienników za kwiecień 2015 roku.
- Jednocześnie zwracam uwagę, iż dynamika spadku rozpowszechniania płatnego razem „Gazety Wyborczej” w kwietniu 2015 r. ( w ujęciu r/r) jest najniższa od stycznia 2011 r. Jest to efekt wielu działań promocyjnych i redakcyjnych podejmowanych systematycznie przez zespół „Gazety Wyborczej”, które mają na celu poprawę wyników sprzedaży egzemplarzowej dziennika, a wyniki sprzedaży prasy tabloidowej nie są punktem odniesienia dla tych działań - tłumaczy Nina Graboś.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
W odpowiedzi na „Osaczonych przez tabloid” redakcja „Super Expressu” przygotowuje cykl „Niszczeni przez Gazetę Wyborczą”, w którym zaprezentuje szereg „niemoralnych praktyk, zachowań i artykułów”, które ukazały się w dzienniku Agory. - Na wojnie z tabloidem „Wyborcza” może tylko przegrać. Więc sobie na to popatrzę - dodaje redaktor naczelny „SE”.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” z cyklem o tabloidach. Naczelny „SE”: na tej wojnie może tylko przegrać