Gdynia będzie mieć jubileuszowe logo. Ruszyło głosowanie
We wtorek ruszyło głosowanie na projekt logo na stulecie Gdyni. Do wyboru są trzy prace, wybrane spośród niemal 400 propozycji. Odzwierciedlają one tożsamość miasta, jego otwartość i przywiązanie do morza. Zwycięzca konkursu zostanie wybrany do 30 kwietnia.

Władze miasta podkreślają, że Gdynia to miasto nowoczesne, nierozerwalnie związane z morzem, przywiązane do wartości, otwarte, które ceni kreatywność i przedsiębiorczość. Takie cechy powinno też w sobie łączyć logo na jubileusz miasta.
W pierwszym etapie konkursu na znak graficzny stulecia Gdyni zgłoszono 399 prac. 34 z nich wykluczono jako niezgodne z regulaminem, a 1 została wycofana przez uczestnika. Kapituła oceniła 364 konkursowe prace. Spośród nich wybrano 3 projekty logo.
Teraz ruszyło głosowanie, w którym to mieszkańcy wybiorą zwycięzcę. – Ideą obchodów stulecia Gdyni jest wspólnotowość. Dlatego tak ważne jest, by wybór wizualnego symbolu gdyńskiego jubileuszu był w Państwa rękach – mówi Aleksandra Kosiorek, prezydent Gdyni.
Głosowanie potrwa do 27 kwietnia. Najlepszy projekt będzie można wskazać online lub w formie papierowej – w punktach stacjonarnych. Wyniki zostaną ogłoszone do 30 kwietnia. Autor zwycięskiego logo otrzyma nagrodę główną w wysokości 25 tys. zł stanowiącą budżet na realizację zamówienia, którego przedmiotem będzie przygotowanie Księgi znaku – logo 100-lecia Miasta Gdyni.
Intencją organizatorów konkursu było zaproszenie do udziału jak największej liczby mieszkańców Gdyni, bez uzależniania możliwości głosowania od meldunku czy posiadania karty mieszkańca Gdyni, co stanowiłoby dodatkowe bariery w oddaniu głosu w konkursie na logo 100-lecia miasta Gdyni. Formularz do głosowania zawiera informację, że warunkiem uczestnictwa jest bycie mieszkanką lub mieszkańcem Gdyni.
Trzy finałowe propozycje
Projekty, które trafiły do drugiego, finałowego etapu wybrała kapituła w składzie: Małgorzata Bujak – członkini Komitetu Obywatelskiego 100-lecia Gdyni z Muzeum Miasta Gdyni, dr hab. prof. UWM Jarosław Bujny – projektant grafik, kurator, wykładowca akademicki; Marta Frej – członkini Komitetu Obywatelskiego 100-lecia Gdyni, graficzka, ilustratorka; Oktawia Gorzeńska – wiceprezydentka Gdyni; Magdalena Oczachowska z Referatu Promocji Miasta w Urzędzie Miasta Gdyni; Paweł Osicki – członek Komitetu Obywatelskiego 100-lecia Gdyni, architekt, projektant i muzyk; Joanna Śliwińska – naczelniczka Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Gdyni; Beata Sikorska – kierowniczka Referatu Promocji Miasta w Urzędzie Miasta Gdyni oraz Dorota Stec-Grochal z Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Magdaleny Abakanowicz w Gdyni.
Projekt1:

Projekt2:

Projekt3:

Dołącz do dyskusji: Gdynia będzie mieć jubileuszowe logo. Ruszyło głosowanie