Booking ma kilka razy więcej użytkowników niż Nocowanie.pl i Airbnb, sekcja Onetu przed WP.pl i Gazeta.pl
Najchętniej odwiedzaną platformą turystyczną w Polsce jest Booking, ma parokrotnie więcej użytkowników niż konkurencyjne serwisy do rezerwacji noclegów, takie jak Nocowanie.pl czy Airbnb. Natomiast dział podróżniczy Onetu wyprzedza analogiczne sekcje WP.pl i Gazeta.pl.
W kwietniu br. Booking, jako stronę www i aplikację mobilną, odwiedziło 7,18 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 15 minut i 40 sekund. Platforma zanotowała 23,88 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Booking jest liderem w kategorii turystycznej zarówno w liczbie użytkowników, jak przeciętnym czasie korzystania. Na kolejnych miejscach znalazły się sekcje o podróżach czołowych portali horyzontalnych. Na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) taki dział zanotował 5,88 mln użytkowników, 19,57 proc. zasięgu oraz 10 minut i 37 sekund spędzonych średnio przez odwiedzającego, na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) - 4,78 mln internautów, 15,88 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania, a na Gazeta.pl (Agora) - 2,27 mln użytkowników, 7,54 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 45 sekund średniego czasu korzystania.
Zestawienie zamyka natomiast sekcja turystyczna o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) z 778,4 tys. odwiedzających, 2,59 proc. zasięgu oraz minutą i 45 sekundami przeciętnego czasu spędzonego przez internautę. Natomiast witrynę internetową magazynu „National Geographic” odwiedziło 959,5 tys. internautów (co dało 3,19 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 49 sekund.
Z kolei inne platformy służące do przeglądania ofert i rezerwacji pobytów turystycznych zanotowały o kilka razy niższą odwiedzalność od Booking.
Nocowanie.pl (Grupa Wirtualna Polska) miało 2,02 mln użytkowników, 6,71 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, Meteor-turystyka.pl - 918,4 tys. internautów, 3,05 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 14 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, e-Turysta.pl - 896 tys. użytkowników, 2,98 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Airbnb, jako serwis www i aplikacja mobilna - 778,6 tys. odwiedzających, 2,59 proc. zasięgu oraz 7 minut i 30 sekund średniego czasu korzystania.

Miesiąc do miesiąca wszystkie platformy rezerwacyjne osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Booking zyskał 158,3 tys. użytkowników (2,2 proc.) oraz 4 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania (35,8 proc.), Nocowanie.pl - 253,2 tys. internautów (14,3 proc.) i 51 sekund średniego czasu korzystania (20,7 proc.), a Meteor-turystyka.pl - 286,2 tys. użytkowników (45,3 proc.) oraz minutę i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (73,2 proc.).
Na e-Turysta.pl liczba internautów zwiększyła się o 216,4 tys. (31,8 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika - o minutę i 39 sekund (143,5 proc.), a na Airbnb liczba odwiedzających wzrosła o 267,6 tys. (52,4 proc.) przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 9 sekund (2 proc.).
Za to sekcja Onetu o podróżach straciła 865,1 tys. użytkowników (12,8 proc.) i 56 sekund średniego czasu korzystania (8,1 proc.), a analogiczny dział Gazeta.pl - 258,5 tys. internautów (10,2 proc.) i 22 sekundy (11,8 proc.) średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego.
Sekcja turystyczna WP.pl przy wzroście liczby użytkowników o 220,5 tys. (4,8 proc.) straciła 18 sekund (7,9 proc.) średniego czasu korzystania, a witryna „National Geographic” zanotowała spadek liczby odwiedzających o 478,5 tys. (33,3 proc.) i wzrost przeciętnego czasu spędzonego przez internautę o 26 sekund (18,2 proc.).
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Booking ma kilka razy więcej użytkowników niż Nocowanie.pl i Airbnb, sekcja Onetu przed WP.pl i Gazeta.pl