Golden Drum w tym roku tylko dwa dni, nowa kategoria
Odbywający się co roku w Portoroż festiwal reklamowy Golden Drum w tym roku odbędzie się w lekko zmienionej formule i pod hasłem "Creativity 4 Change". Kampanie będą też walczyć w nowej, dodatkowej kategorii podkreślające aspekt ich lokalności.
Festiwal został skrócony z trzech do dwóch dni. W tym roku kampanie celebrujące rdzenną kulturę lub społeczność będą walczyć w debiutującej kategorii - Genius Loci – Lokalny Duch. Ta nagroda ma być hołdem dla zróżnicowania kulturowego kontynentu oraz symbolem zmieniających się czasów.
Organizatorzy Golden Drum tłumaczą, że tą kategorią chcą zwrócić uwagę na to, jak istotny w tworzeniu kampanii reklamowych często staje się aspekt lokalny – bo mimo że często inspirację stanowią kampanie globalne oraz trendy wyznaczane przez kraje zachodnie, to coraz częściej twórcy reklam w poszukiwaniu nowych źródeł do kampanii zwracają się do motywów lokalnych, inspirowanych rdzenną kulturą, historią czy obecną sytuacją danego regionu, a nie światowymi wyznacznikami.
Organizatorom Golden Drum zależy na promowaniu lokalnej tradycji, przynależności do narodu i kultury. Chcą pokazać, że piękno i wyjątkowość regionu jest czymś, czym należy się chwalić i o czym należy opowiadać na wszystkie możliwe sposoby. I co stanowi nieprzebrane źródło inspiracji i twórczych pomysłów.
W ten sposób powstała nagrodzona podczas 25 edycji festiwalu Golden Drum kampania „Bihor Couture”, agencji McCann z Bukaresztu. Kampania wsparła oraz promowała tradycyjne ubiory wychodzące z pod rąk lokalnych warsztatów rumuńskiego regionu Bihor, po tym jak jeden z największych domów mody na świecie, skopiował ich wzory i kroje.
Tegoroczna edycja Golden Drum pod hasłem „Creativity 4 change” ma łączyć kreatywność na innym podłożu - członkowie jury mają poszukiwać w pracach powrotu do korzeni na gruncie patriotycznym, środowiskowym oraz społecznym.
Festiwal Golden Drum odbędzie się w Portoroż w Słowenii 17-18 października br.
W ubiegłorocznej edycji konkursu Golden Drum o Złote Bębny walczyło ok. 1200 prac z 28 krajów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Golden Drum w tym roku tylko dwa dni, nowa kategoria