SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

YouTube to nie tylko Kanał Zero. Jak radzi sobie tam Goniec?

Kwiecień był rekordowy pod względem liczby wyświetleń treści wideo na kanale Goniec. Mimo odejść kilku znanych twarzy, portal dalej rozwija się w obszarze wideo. Sprawdziliśmy, jaką popularnością cieszą się jego programy. 
 

fot. YouTube/Goniec fot. YouTube/Goniec

Portal Goniec rośnie w siłę na YouTube. Jego kanał istnieje od 2018 roku, ale prawdziwy rozwój nastąpił od zeszłego roku, wraz ze zmianami w serwisie i całej grupie Iberion.

Kanał youtubowy Gońca zbliża się już do 600 tysięcy subskrypcji (obecnie 597 tys.) Pod tym względem przewyższa m.in. konkurencyjne portale, jak Onet (407 tys.), Interia (76 tys.) czy Gazeta.pl (299 tys.). Wirtualna Polska ma jeszcze więcej subskrybentów - 804 tys.

Najlepszy miesiąc na YouTube

Gdy pytaliśmy Alberta Wójcika, założyciela Iberionu, jak tak szybko w ostatnich miesiącach udało im się wyskalować kanał na YouTube, odpowiedział: „Mamy mocny zespół i rozbudowane ekosystemy wewnętrzne, które pozwalają na synergię platform. Promujemy nasze treści na naszych portalach, fanpage’ach czy kontach na Tik Toku. Gdy uruchomiliśmy ramówki wideo naszych mediów, nasi użytkownicy z innych platform naturalnie przeszli również na YouTube.” 

Z danych serwisu Socialblade wynika, że kwiecień 2025 roku był najlepszym miesiącem w historii kanału youtubowego Gońca - 14,3 mln wyświetleń. Tym samym przebił styczeń 2023 - 13,5 mln, do którego kanał zbliżył się w marcu br. (13,4 mln). W lutym było to 9,5 mln, a w styczniu 6,5 mln. 

Dla porównania Onet w tym roku na YouTube zebrał w styczniu 3,8 mln, w lutym - 2,8 mln, w marcu - 5,6 mln, a kwietniu - 7,9 mln. 

Czytaj także: Marcina Mellera zakręty w mediach

Ostatnio podawaliśmy, że ruszył nowy format „Goniec Poranny”. To codzienne odcinki poświęcone bieżącym wydarzeniom, a prowadzącym cykl został Janusz Schwertner, dyrektor programowy Iberionu i redaktor naczelny Gońca. Pierwsze materiały oglądały się średnio w liczbie około 20 tys. wyświetleń. 

Goniec oferuje dziś na YouTube również inne formaty, jak „Układ zamknięty” czy „Na celowniku”. W obu prowadzącym jest Radosław Gruca, w pierwszym przypadku obok Wojciecha Mulika, w drugim obok Tomasza Piątka, o którym ostatnio pisaliśmy, że dołączył do redakcji. 

Oprócz programów zajmujących się polską polityką kanał proponuje także format „Punkty zapalne” o sprawach międzynarodowych, „Goniec Finanse”, „Goniec Zdrowie” czy audycję „Prime Time” o popkulturze i showbiznesie prowadzoną przez Andrzeja Sołtysika.

Rozwój mimo odejść

Siłą Gońca na YouTube są też materiały na żywo, odnoszące się do bieżących wydarzeń lub autorskie informacje dziennikarzy portalu. Najnowsze przykłady to wieczorny live w poprzednią niedzielę, gdzie omawiano ich news o fałszerstwach przy podpisach na listach kandydatów w trwającej kampanii prezydenckiej (223 tys. wyświetleń) czy program na żywo sprzed paru dni dotyczący zabójstwa na kampusie Uniwersytetu Warszawskiego (174 tys.).

W grudniu 2023 Schwertner w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiadał: „Jako Goniec chcemy być szybkim, dynamicznym medium blisko najgorętszych tematów - także w zakresie wideo na Youtubie. Wyobrażam to sobie tak, że jeśli danego dnia opinia publiczna żyje jakimś tematem to chcemy wszystkie informacje w tej sprawie uporządkować i przedstawić w sposób atrakcyjny ludziom. Jeszcze tego samego dnia mieć u siebie wieczorem w programie człowieka, o którym mówią wszyscy od rana.” 

Goniec rozwija się na YouTube, mimo że chwilę po rebrandingu na przełamie 2023 i 2024 stracił kilka znanych twarzy. W listopadzie ub.r. odszedł dziennikarz technologiczny Jakub Wątor, który skupił się na własnym kanale youtubowy. Wcześniej do TVP World przeszła dziennikarka Anna Kalczyńska, a dziennikarz śledczy Mateusz Baczyński wrócił do Onetu. 

Dołącz do dyskusji: YouTube to nie tylko Kanał Zero. Jak radzi sobie tam Goniec?

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Obserwator
Powinniście oznaczać co jest materiałem promocyjnym a co nie :) A tutaj treść aż do nas krzyczy "dostaliśmy za to pieniądze"
9 6
odpowiedź
User
Adam3851
To dlaczego tyle artykułów piszecie na temat tego kanału youtubowego? Kto inny miał tyle artykułów?
4 4
odpowiedź
User
Prawda boli tuskoli
Goniec z polskojęzycznymi Niemcami. Nie, nie oglądam, nie subskrybuje, nie interesują mnie wynurzenia skompromitowanych szwertnerow. Robienie kariery na ludzkiej krzywdzie nie popłaca.
6 6
odpowiedź