Google zaostrza reżimy reklamowe. 2,3 miliarda reklam usuniętych w 2018 roku
W 2018 roku Google usunął ze swojego ekosystemu 2,3 miliarda reklam niezgodnych z jego standardami i wprowadzających w błąd odbiorców. Zamknięto także prawie milion kont reklamowych dostarczających treści wątpliwej jakości. Koncern wprowadził 31 nowych standardów reklamowych i zwiększył udział sztucznej inteligencji w rozpoznawaniu szkodliwych reklam. - Algorytmy nigdy nie przejmą całkowicie walki ze szkodliwymi reklamami. Zawsze będą potrzebni ludzie - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Piotr Marzec, regionalny szef Google Marketing Platform.
Google poinformował w corocznym raporcie o efektach swojej walki ze szkodliwymi reklamami zamieszczanymi w ramach serwisów i usług prowadzonych przez koncern.
W komunikacie przesłanym do redakcji Wirtualnemedia.pl Google podaje, że w 2018 r. usunął 2,3 mld reklam w związku z naruszeniem zasad, w tym prawie 207 tys. reklam oferujących odsprzedaż biletów, ponad 531 tys. ogłoszeń o poręczeniach za kaucją i około 58,8 mln reklam wyłudzających informacje za pomocą tzw. phishingu – średnio usuwano ponad 6 mln szkodliwych reklam każdego dnia.
Nowe standardy i technologie
Google zaznacza, że w 2018 r. wprowadził nowe zasady klasyfikacji przekazów reklamowych i wykorzystywał opracowane przez siebie rozwiązania pozwalające na walkę ze szkodliwym przekazem reklamowym.
- Łącznie w 2018 roku pojawiło się 31 nowych standardów reklamowych, które mają zredukować liczbę możliwych oszustw w obszarach takich jak drugi obieg biletów, kryptowaluty, poręczenia za kaucją czy ośrodki odwykowe - wyjaśnia w komunikacie Scott Spencer, szef segmentu Sustainable Ads w Google. - W ubiegłym roku wspólnie podjęliśmy starania, aby nie tylko usuwać złe reklamy, ale też wykluczać reklamodawców, którzy byli za nie odpowiedzialni. Korzystając z udoskonalonej technologii uczenia maszynowego udało nam się zidentyfikować i zamknąć prawie milion kont reklamowych, które dostarczały treści wątpliwej jakości. To prawie dwukrotnie więcej niż w roku 2017. Działania na poziomie kont wyeliminowały główną przyczynę złych reklam i wpłynęły na zwiększenie ochrony użytkowników.
Google informuje też, że w 2018 r. wprowadził 330 nowych kryteriów wykrywania, które pomagają lepiej identyfikować szkodliwość na poziomie strony - to prawie trzykrotny wzrost w stosunku do 2017 r.
Firma twierdzi, że stosując kombinację ręcznej moderacji i uczenia maszynowego jest w stanie skutecznie namierzać tego rodzaju naruszenia na poziomie stron. Dzięki temu usunięto reklamy z blisko 28 mln witryn. Jednocześnie z sieci reklamowej zniknęło prawie 734 tys. wydawców i deweloperów, a reklamy zostały zablokowane w blisko 1,5 mln aplikacji.
Algorytmy to nie wszystko
Scott Spencer przyznaje, że w 2018 r. Google wciąż walczył z dezinformacją i witrynami o wątpliwej wiarygodności, modyfikując standardy tak, by wspierać legalnych wydawców dostarczających rzetelne treści.
- W związku z tym usunęliśmy reklamy z około 1,2 mln stron, ponad 22 tys. aplikacji i niemal 15 tys. witryn dostępnych w naszej sieci reklamowej – ujawnia menedżer Google. - Powodem były naruszenia naszej polityki związane z publikacją treści fałszywych lub nienawistnych. Ogółem - zdjęliśmy reklamy na prawie 74 tys. stron z powodu naruszenia naszych reguł dotyczących treści „niebezpiecznych lub obraźliwych" i zlikwidowaliśmy około 190 tys. reklam naruszających te same zasady. Standardy te obejmują m.in. zakaz szerzenia nienawiści, a tym samym chronią naszych użytkowników, reklamodawców i wydawców przed stycznością z tego typu treściami na platformach.
W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Marzec, szef Google Marketing Platform w regionie Europy Środkowo-Wschodniej zaznacza, że choć firma stosuje w coraz szerszym zakresie sztuczną inteligencję do walki ze szkodliwymi reklamami, to jednak algorytmy nigdy nie będą jedynym narzędziem.
- To zrozumiale że do walki ze szkodliwymi zjawiskami w naszym ekosystemie angażujemy w coraz większym stopniu rozwiązania oparte na AI i uczeniu maszynowym, bowiem ludzie stojący po przeciwnej stronie barykady także stosują zaawansowane systemy – wyjaśnia Piotr Marzec. - Nie przewidujemy jednak scenariusza, w którym wykrywanie i likwidowanie zagrożeń będzie oparte wyłącznie na algorytmach. Udział wykwalifikowanych pracowników będzie zawsze niezbędny choćby z tego względu, że każdy z rynków ma swoją specyfikę, na którym trzeba znać lokalny język i kulturę. Maszyny pozostawione same sobie jeszcze długo się tutaj w pełni nie sprawdzą.
Google nie podaje dokładnych statystyk dotyczących liczby reklam usuniętych w Polsce. Marzec zaznacza jednak, że skala odwołań od decyzji o zablokowaniu konkretnych treści jest niewielka.
Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w IV kwartale 2018 r. 8,95 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,02 miliarda dolarów straty w analogicznym okresie roku 2017. W tym samym czasie o 22 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 32,32 do 39,28 miliarda dolarów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Google zaostrza reżimy reklamowe. 2,3 miliarda reklam usuniętych w 2018 roku
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l
Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l
Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k
Z a p o m o c ą , t a n i e j , d o ż y w o t n i e j , w e r s j i , a p l i k a c j i , A d G u a r d , n a w s z y s t k i e , s y s t e m y .
B l o k u j ą c ą , s z k o d l i w ą , z a w a r t o ś ć , w i t r y n , z k a ż d e j , p r z e g l ą d a r k i , c z y a p l i k a c j i , p l u s , k o n t r o l a , r o d z i c i e l s k a i t r y b , n i e w i d z i a l n o ś c i .
N i e , d a j , z a r a b i a ć , k l i c k b a i t p o r t a l o m ! C h r o ń , s w o j ą p r y w a t n o ś ć i f i n a n s e !
a d g u a r d . c o m / p l / w e l c o m e . h t m l
Z a c h u d z i w u s z a c h a z a g r u b i w u d z i e , a b y m i z a b l o k o w a c w p i s y t r u t n i e :-D
D e r i c k