iSpot chce przejąć konkurencyjną sieć Cortland
Firma iSpot Poland, dystrybuująca sprzęt elektroniczny m.in. Apple, porozumiała się co do przejęcia sieci Cortland. Na transakcję musi się zgodzić prezes UOKiK.

W wniosku do UOKiK iSpot Poland opisał, że jego działalność „obejmuje sprzedaż, dystrybucję i obsługę produktów elektronicznych i akcesoriów marki Apple oraz sprzedaż urządzeń i akcesoriów innych marek”.
Cortland oferuje natomiast rozwiązania oparte na urządzeniach Apple, m.in. kompletne systemy graficzne dla firm z segmentu DTP, Prepress i projektowania architektonicznego. Ma w całej Polsce 16 salonów sprzedaży, głównie w centrach handlowych.
Natomiast iSpot Poland na koniec 2021 roku miał 27 salonów stacjonarnych (w ciągu roku otworzyła dwa, a także centrum biznesowo-serwisowe w Gdyni), prowadzi też sprzedaż internetową. W 2021 roku firma przy 586,58 mln zł przychodów osiągnęła 16,05 mln zł zysku netto, wobec 474,08 mln zł wpływów i 5,05 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Sprzedaż detaliczna w salonach wzrosła rok do roku z 341,52 do 437,28 mln zł, hurtowa - z 42,18 do 44,64 mln zł, a internetowa - z 67,59 do 78,1 mln zł. Natomiast wpływy z usług (głównie serwisu urządzeń i marketingu) wzrosły z 18,43 do 19,52 mln zł.
W 2014 roku iSpot Poland został przejęty przez fundusz Hili Ventures, który ma też inwestycje w innych branżach: logistycznej, technologicznej, surowcowej, nieruchomościowej, hotelarskiej i finansowej.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: iSpot chce przejąć konkurencyjną sieć Cortland