SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiana standardu emisji na DVB-T2/HEVC miała zły wpływ na kanały Grupy Kino Polska TV

Grupa Kino Polska TV chce skupić się na umacnianiu pozycji rynkowej, własnej produkcji oraz ekspansji zagranicznej - powiedzieli przedstawiciele zarządu spółki na konferencji.

Bogusław Kisielewski (fot. Marian Chrzan) Bogusław Kisielewski (fot. Marian Chrzan)

"Cele strategiczne naszej grupy to oczywiście umocnienie piątej pozycji wśród kanałów nadawców telewizyjnych, dalsze umacnianie pozycji rynkowej poprzez sprzedaż licencji i produkcji oraz zwiększanie przychodów z reklam na rynku polskim i zagranicznym" - powiedział w trakcie spotkania prezes Bogusław Kisielewski.

Działalność międzynarodowa ma być zdywersyfikowana i umacniać pozycję grupy w zakresie produkcji kanałów telewizyjnych, reklamy oraz dystrybucji treści. Jak dodał prezes spółki, Bogusław Kisielewski ma to być również zwiększanie zasięgu technicznego o nabyte terytoria.

"W obszarze digital tutaj stawiamy na większy rozwój usług streamingowych FilmBoxu+ poprzez zwiększenie głównie inwestycji B2B. Naszym celem jest wprowadzenie do bazy zróżnicowanej oferty treści, kanał cyfrowy ma w tym priorytet, oraz treści na wyłączność, dotyczy to głównie naszych produkcji. Koncentrujemy się na rozwoju jednej aplikacji, która będzie zbierała wszystkie nasze treści" - dodał.

Problemem zmiana standardu emisji DVB-T na DVB-T2/HEVC

Członkini zarządu Katarzyna Woźnicka przekazała z kolei, że tzw. refarming (zmiana standardu emisji z DVB-T na DVB-T2/HEVC) wpłynął negatywnie na wyniki niektórych kanałów.

"Kanał Stopklatka stracił część widowni ze względu na tę decyzję i po dwóch kwartałach tego roku, ta dynamika spadku widowni naziemnej jest ponad dwukrotnie wyższa niż łącznie widownia telewizji kablowych i operatorów. Widzimy, że na koniec drugiego kwartału 1 mln gospodarstw domowych nadal nie miało możliwości odbioru kanałów, które podlegały refarmingowi" - powiedziała Woźnicka.

Woźnicka przekazała również, że udział w oglądalności kanałów Grupy w pierwszym półroczu wyniósł odpowiednio: Stopklatka - 1,33 proc udziału w rynku (- 13,1 proc rdr); Zoom - 0,57 proc. (+ 0,6 proc. rdr); Kino Polska - 0,52 proc. (- 11,9 proc. rdr); Kino TV - 0,25 proc. (-10,7 proc. rdr); Kino Polska Muzyka - 0,07 proc. (-12,5 proc. rdr). W przypadku FilmBoxu grupa odnotowała trend wzrostowy w wariancie "a La Carto" oraz u operatorów, gdzie jako przykład podano Cyfrowy Polsat.

Grupa Kino Polska TV pomimo zmiany grupy pomiarowej z 16-49 na 16-59, poinformowała, że jej kanały powiększyły komercyjną widownię - wielkość komercyjnej grupy odbiorców wzrosła po zmianie o 26 proc., a łącznie waluta reklamowa wzrosła o 27 proc.

Grupa Kino Polska TV w II kwartale 2022 roku miała 87, mln zł zysku netto wobec 13 mln złotych przed rokiem. Spółka szacowała wcześniej, że jej zysk wyniesie 7,8 mln złotych.

W I połowie 2022 roku grupa odnotowała przychody w wysokości 139,3 mln zł (szacowano 138,6 mln zł) - wzrost o 17,1 w ujęcieu rdr. Wynik EBITDA spółki za pierwsze półrocze to 57,3 mln zł (wzrost o 4,9 proc. rdr). Zysk operacyjny grupy to 26,5 mln zł (szacowano 24,6 mln zł), a zysk netto wyniósł 21,4 mln zł (wzrost 10,9 proc. rdr).

Przychody z emisji zwiększyły się 15,8 proc rdr, co stanowiło 50,8 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Zysk z reklam to 15,2 proc. rdr, co stanowi 37,6 proc udziału w przychodach ogółem.

Grupa inwestuje w nowe treści, tworzone specjalnie na potrzeby kanału Zoom TV. 2 września stacja wyemituje pierwszy odcinek programu "Złoty interes". Na 4 września premiera "Gadżet show. Sezon 2". Z kolei w październiku pojawią się dwa nowe programy "Dom w cenie mieszkania" i "Smaki Dubaju".

Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 46,7 mln zł - wzrost o 17,3 proc. rdr - i stanowiły 33,7 proc. całkowitych przychodów grupy.

Rentowność netto grupy wyniosła 15,4 proc., wobec 16,3 proc. rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 41,1 proc. wobec 45,9 proc. rok wcześniej.

W I połowie 2022 roku łączna oglądalność kanałów grupy wyniosła 2,74 proc. (SHR%, All 16-59, live) i była niższa o 9,3 proc. rdr.

Dołącz do dyskusji: Zmiana standardu emisji na DVB-T2/HEVC miała zły wpływ na kanały Grupy Kino Polska TV

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wed
Jest źle czyli dobrze. Krzywo czyli prosto. Idziemy w dół czyli w górę.
Zdjęcie Prezesa nieadekwatne czyli adekwatne.
0 0
odpowiedź
User
Juliusz
Niby czemu ZoomTV ma spadki, przecież jest w starym standarcie. A Filmboxy są dodatkowo płatne więc chyba PiS musiało dać dofinansowania do kanałów premium 😂😂😂😂😂
0 0
odpowiedź