Jan Błachowicz, Joanna Jędrzejczyk, Damian Janikowski w kampanii o życiu kur w klatkach
Siedmioro doświadczonych zawodników i zawodniczek sportów walki, a wśród nich m.in. Jan Błachowicz, Joanna Jędrzejczyk, Damian Janikowski zobaczyli, w jakich warunkach żyją kury w chowie klatkowym. To kampania społeczna Otwartych Klatek.
 
                                Nagrania pokazane im przez Otwarte Klatki wzbudziły w nich wiele emocji – smutek, obrzydzenie, niedowierzanie, nawet złość – i pozwoliły dojść do wspólnego wniosku: chów klatkowy powinien odejść do historii.
W kampanii wzięli udział Jan Błachowicz, Joanna Jędrzejczyk, Damian Janikowski, Arkadiusz Wrzosek, Daniel Rutkowski, Laura Grzyb i Sebastian Rajewski. Zaproszeni sportowcy obejrzeli kompilację filmów pozyskanych na fermie kur niosek należącej do największego producenta jaj w Europie w ramach najnowszego śledztwa Otwartych Klatek.
Nagrania pokazują m.in. kury żyjące w ścisku, ranne ptaki, kury zaklinowane pomiędzy metalowymi elementami klatki, z wydziobanymi piórami, apatyczne, ze zdeformowanymi nogami, a przede wszystkim – stosy martwych kur, które każdego dnia rutynowo pracownicy wyciągali z klatek.
– Naprawdę tak się dzieje? – pyta w filmie z niedowierzaniem Joanna Jędrzejczyk. – Nie zdawałem sobie sprawy, że tak to może wyglądać – dodaje Daniel Rutkowski. Część sportowców przyznała, że nie zdawała sobie sprawy, jak wygląda produkcja jaj.
– Osoby, które na co dzień stają w oktagonie czy w ringu – swego rodzaju klatce – miały szansę zobaczyć, jak wygląda prawdziwa walka o przetrwanie w sytuacji, kiedy z takiej klatki nie ma ucieczki. Wierzymy, że poprzez naszą współpracę będziemy mogli dotrzeć do nowych grup odbiorców i pokazać, że empatia dla zwierząt jest prawdziwą siłą – mówi Weronika Pochylska, menadżerka ds. PR w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
##NEWSA https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/stowarzyszenie-otwarte-klatki-apeluje-zakon-czmy-epoke-klatkowa-w-unii-europejskiej-w-spocie-gessler-dereszowska-wozniak-starak##
Cierpienie zwierząt zostało udokumentowane latem tego roku przez Saszę i Oksanę, którzy pracowali na fermie przez kilka tygodni. Ferma należy do Ferm Drobiu Woźniak i jest na niej hodowanych prawie milion kur w chowie klatkowym oraz kilkadziesiąt tysięcy kur w chowie ściółkowym.
 
Spot jest częścią kampanii Otwartych Klatek na rzecz odejścia od chowu klatkowego kur niosek. W Polsce w dalszym ciągu ponad 70% kur spędza całe życie w klatkach, co uniemożliwia im realizację podstawowych potrzeb, jak swobodne rozpościeranie skrzydeł, grzebanie w ziemi, czy kąpiele piaskowe. Ptaki nie mają dostępu do naturalnego światła i świeżego powietrza. Słabsze kury są atakowane przez silniejsze, zdarzają się przypadki kanibalizmu.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Jan Błachowicz, Joanna Jędrzejczyk, Damian Janikowski w kampanii o życiu kur w klatkach