Jeff Bezos: musimy lepiej traktować pracowników Amazona
Twórca potęgi Amazona i jego ustępujący prezes, Jeff Bezos, stwierdził, że nadszedł czas, by skupić się również na dobru pracowników firmy, nie jedynie na klientach, stawianych dotychczas na piedestale.
Po głosowaniu w sprawie związków zawodowych w Amazonie, Jeff Bezos zwrócił się do akcjonariuszy w specjalnym liście. "Myślę, że musimy lepiej pracować dla naszych pracowników" - stwierdził ustępujący prezes Amazona.
- Podczas gdy wyniki głosowania [w sprawie powołania związków zawodowych - przy.] były niejednostronne, a nasze bezpośrednie relacje z pracownikami są silne, jest dla mnie jasne, że potrzebujemy lepszej wizji tego, jak tworzymy wartość dla pracowników - wizji ich sukcesu - napisał do akcjonariuszy Bezos.
O utworzenie związków zawodowych część załóg Amazona walczy od miesięcy. Zarząd jest związkom niechętny - i jak opisują media w USA - na różne sposoby stara się zniechęcać pracowników do tego typu inicjatyw. W zeszłym tygodniu pracownicy centrum Amazona w Alabamie w głosowaniu opowiedzieli się przeciwko utworzeniu zakładowego związku zawodowego.
Pracownicy, którzy domagali się związku zawodowych, narzekali na warunki pracy - ciężkie fizycznie, 10-godzinne zmiany, z tylko dwiema 30-minutowymi przerwami, które nie wystarczają na lunch, toaletę i odpoczynek.
Amazon w ogniu krytyki za warunki pracy
W ostatnich dniach znów głośno było o warunkach pracy w Amazonie. Firma od lat zresztą zmaga się z oskarżeniami o zbyt niskie płace i fatalne warunki zatrudniania pracowników.
Demokratyczny senator Mark Pocan stwierdził wprost na Twitterze, że kurierzy Amazona są zmuszeni do oddawania moczu do butelek czy toreb, bo nie mają warunków do znalezienia w trakcie pracy toalety.
W mediach społecznościowych oraz oficjalnych materiałach kierowcy obsługujący przesyłki dla Amazona narzekali na stworzony przez koncern system wyśrubowanych norm dotyczących m.in. liczby dostarczanych paczek oraz przeznaczonego na to czasu.
W dobie pandemii coraz mniej jest publicznych toalet, w których pracownicy mogliby załatwić potrzeby fizjologiczne. A nawet gdyby taka się znalazła - wyśrubowane normy czasu dostarczenia przesyłek nie pozwalają na przerwę - podnoszą kurierzy cytowani przez Vice, The Intercept oraz Insider. Dodatkową niedogodnością jest zamontowany przez Amazona w samochodach dostawczych system kamer, które mają kontrolować czynności i zachowania kurierów.
W czwartym kwartale 2020 r. wpływy ze sprzedaży Amazona były o 44 proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 125,6 mld. Łączne wpływy ze sprzedaży w całym 2020 r. wyniosły 386,1 mld dolarów, o 38 proc. więcej niż w 2019 r.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Jeff Bezos: musimy lepiej traktować pracowników Amazona