Kanał Sportowy zarobił na czysto 5,6 mln zł. Właściciele dostaną po milionie
W 2022 roku Kanał Sportowy zwiększył przychody ponad dwukrotnie do 24,07 mln zł, a jego zysk netto poszedł w górę z 1,6 do 5,57 mln zł. Właściciele spółki i główni twórcy Kanału, Tomasz Smokowski, Mateusz Borek, Michał Pol i Krzysztof Stanowski, zdecydowali, że dostaną łącznie 4 mln zł dywidendy.
Kanał Sportowy zarabia przede wszystkim na usługach reklamowych: spotach emitowanych przez YouTube, grafikach reklamowych w materiałach oraz lokowaniach produktów w programach. Od dawna w Kanale promowane są m.in. Tyskie (jest partnerem „Hejt Parku”, Pyszne.pl (w niektórych programach prowadzący zamawiają dania), Canal+ online (polecane są pakiety z transmisjami sportowymi) i Superbet (jego ambasadorzy marketingowi Tomasz Smokowski, Sławomir Peszko i Jerzy Dudek od półtora roku występują w osobnym cyklu).
Wiosną ub.r., zaraz po wybuchu wojny w Ukrainie, Kanał Sportowy zawiesił współpracę reklamową z Leroy Merlin, wznowił ją w listopadzie.
Na koniec grudnia z 1,63 mln zł rozliczeń międzyokresowych przychodów 1,43 mln zł dotyczyło usług marketingowych.
Na początku marca Kanał Sportowy świętował trzecią rocznicę startu. Na YouTubie ma obecnie 965 tys. subskrybentów, a opublikowane materiały zanotowały łącznie ponad 525 mln odtworzeń. Drugi kanał, z najciekawszymi fragmentami programów i relacjami zza kulis, ma 210 tys. subskrybentów i 48 mln odtworzeń treści.
W 2022 r. Kanał Sportowy zaczął też zarabiać poza YouTube’em. Latem Biedronce wprowadziła do sprzedaży kubki z oprawą Kanału i wizerunkami jego głównych twórców, a w Carrefourze pojawiły się artykuły szkolne z takimi oznaczeniami. Od roku Kanał wydaje też drukowany „Kwartalnik Sportowy”: dotychczas ukazały się trzy numery (dwa pierwsze sprzedano łącznie w ponad 60 tys. egz.), a także „Przewodnik Sportowy” dotyczący piłkarskich mistrzostw świata. Kanał opublikował też kilka książek.
- Z dużym sukcesem weszliśmy na nowy rynek. Nasz model biznesowy wydaje się kompletnie sprzeczny z wszelkimi trendami na rynku (wydawnictwa i książki w formie papierowej), ale dzięki najwyższej jakości merytorycznej naszych publikacji jak i wyjątkowym możliwościom Kanału Sportowego w bezpośrednim dotarciu do docelowej grupy czytelników jesteśmy w stanie odnieść sukces rynkowy - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Sawicki, od jesieni 2021 roku prezes Kanału Sportowego.
Koszty o jedną trzecią niższe od sprzedaży
Wydatki operacyjne Kanału Sportowego wzrosły dużo słabiej niż przychody - z 8,87 do 16,53 mln zł, czyli o 85 proc. Zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych (także współpracowników Kanału prowadzących działalność gospodarczą, które poszły w górę z 5,31 do 11,74 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 1,8 do 2,5 mln zł, spółka dwa razy więcej niż przed rokiem wydała na materiały i energię (wzrost ze 129,2 do 252,8 tys. zł), a koszty amortyzacji podskoczyły z 3,2 do 195,9 tys. zł.
Na początku ub.r. majątek trwały Kanału Sportowego wynosił 1,77 mln zł, rok później było to 1,57 mln zł, głównie wskutek zmniejszenia wartości posiadanego sprzętu technicznego z 423,4 do 262,2 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Latem Kanał Sportowy przeniósł się do nowej, większej siedziby, a jesienią uruchomił swoj platformę streamingową (pojawiają się tam dodatkowe części niektórych programów i cykl z grą w pokera) oraz aplikację na urządzenia mobilne i smart tv.
Większość zysku na dywidendę
Zyskowność Kanału Sportowego wzrosła ponad trzykrotnie: na poziomie sprzedażowym z 2,25 do 7,63 mln zł, a na poziomie netto z 1,6 do 5,57 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 1,75 mln zł podatku dochodowego, wobec 315,5 tys. zł rok wcześniej.
Udziałowcami firmy są Tomasz Smokowski, Mateusz Borek, Michał Pol i spółka WeszloTV, której prezesem i większościowym wspólnikiem jest Krzysztof Stanowski. Każdy ma po 25 proc. kapitału.
W połowie marca zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku dostaną 4 mln zł dywidendy, a 1,57 mln zł pozostanie w spółce jako kapitał zapasowy. W tym kapitale na koniec ub.r. było już zgromadzone 920,2 tys. zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022 r., a poprzedni - 2021 r.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Kanał Sportowy zarobił na czysto 5,6 mln zł. Właściciele dostaną po milionie