Kanał Sportowy blisko zmiany właściciela. Ma trafić do telewizji
Wspólnicy Kanału Sportowego są bliscy sprzedania go koncernowi telewizyjnemu Antenna Group, właścicielowi kanałów AXN – podał „Przegląd Sportowy”. Mateusz Borek i Michał Pol mają zostać w kanale tylko jako dziennikarze, zaś nowy właściciel chce go wprowadzić do sieci kablowych i platform satelitarnych.
 
                                Według ustaleń „Przeglądu Sportowego” przejęcie Kanału Sportowego przez Antenna Group jest bardzo bliskie realizacji. W styczniu ustalono cenę z obecnymi wspólnikami, podpisano porozumienie wstępne, a ostateczna umowa może zostać zawarta w przyszłym tygodniu,
Kwota transakcji ma wynieść kilkanaście mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Kolejna osoba odeszła z Kanału Zero. Znów pracuje w Kanale Sportowym
Udziałowcami Kanału Sportowego są obecnie jego główni twórcy Mateusz Borek i Michał Pol, Tomasz Smokowski, który z prowadzenia programów zrezygnował we wrześniu ub.r. oraz spółka przejęta jesienią 2023 roku od Krzysztofa Stanowskiego przez Macieja Wandzla, biznesmena z branży nieruchomości. Każdy ma 22,5 proc. walorów. Właścicielem pozostałych 10 proc. jest Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego.
Spytany o tę transakcję Sawicki podkreślił, że przedstawiciele Kanału nie komentują spekulacji do zmiany jego właściciela, tylko skupiają się na dalszym rozwoju działalności. –Kanał Sportowy jako największy w Polsce kanał youtubowy o tematyce sportowej jest naturalnym obiektem zainteresowania podmiotów z branży mediowej dostrzegających ogromny potencjał marki Kanału Sportowego i naszą lojalną grupę odbiorców – zaznaczył.
W umowie z Antenna Group mają znaleźć się zapisy gwarantujące, że Mateusz Borek i Michał Pol będą pracować w Kanale Sportowym jeszcze przynajmniej przez rok. Wskazano nawet liczbę wydań programów, które mają prowadzić.
Kanał Sportowy zamiast AXN Spin?
Antenna Group większe zmiany w Kanale Sportowym planuje wprowadzić latem. W ofercie oprócz programów publicystycznym mają pojawić się serwisy informacyjne.
Nowy właściciel chce też, żeby Kanał Sportowy trafił do płatnej telewizji, czyli ofert sieci kablowych i platform satelitarnych. Według informacji „Przeglądu Sportowego” ma tam zastąpić AXN Spin, jedną ze stacji z portfolio Antenna Group. Firma ta w 2021 r. przejęła nadawcę stacji AXN w Polsce. AXN Spin w zeszłym roku zamiast seriali, zaczął nadawać programy lifestylowe i true crime.
Jak pisze “PS”, za projekt odpowiedzialny jest Maciej Sojka, były szef TVN24. Jak informowaliśmy na Wirtualnemedia.pl, od pewnego czasu pracuje on jako konsultant Antenna Group w Polsce.
Kanał Sportowy, uruchomiony wiosną 2020 roku, ma na YouTubie milion subskrybentów, a zamieszczone na nim 5,8 mln materiałów zanotowało łącznie 872 mln odtworzeń.
Po odejściu Krzysztofa Stanowskiego z Kanału Sportowego stopniowo znikały treści niedotyczące sportu, m.in. lifestyle'owy program poranny, komentarze i wywiady o polityce, rozrywce i kwestiach społecznych oraz cykl rozmów Małgorzaty Domagalik z artystami.
Ile zarabia Kanał Sportowy
W 2023 roku Kanał Sportowy mimo braku największych imprez sportowych i zamieszania wokół odejścia Krzysztofa Stanowskiego zwiększył przychody sprzedażowe o 5,3 proc. do 25,34 mln zł (wobec 24,07 mln zł rok wcześniej i 11,12 mln zł w 2021 roku), jego zysk netto zmalał nieznacznie, do 5,15 mln zł.
Wspólnicy z zysku z 2023 roku dostali 2,75 mln zł dywidendy (po 619 tys. zł dla czterech głównych udziałowców, a 275 tys. zł dla Sawickiego), natomiast 2,4 mln zł przeznaczono na kapitał zapasowy firmy. Natomiast z zysku wypracowanego w 2022 roku każdy z udziałowców dostał po 1 mln zł dywidendy.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Kanał Sportowy blisko zmiany właściciela. Ma trafić do telewizji