Kiedy najlepiej uruchomić internetową zrzutkę? Decydujący jest jeden dzień
Internetowe zrzutki mają największe szanse na sukces, gdy uruchomi się je od wtorku do czwartku między godziną 20.00 a 23.00. Powinni być promowane wśród kobiet w wieku 35-54 lat, mieszkających w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu – wynika z analizy portalu crowdfundingowego Zrzutka.pl.

Zrzutka.pl przeanalizowała ponad 16 milionów wpłat i opracowała raport, który dostarcza odpowiedzi na pytania kto, kiedy, ile i jak wpłaca na internetowe zbiórki?
Z raportu Zrzutki wynika, że 64 proc. wpłacających na internetowe zbiórki to kobiety. Połowa darczyńców jest w wieku 35-54 lat. Co piąty to internauta jest w wieku 25-34 lat, 16 proc. powyżej 65 roku, a 10 proc. w wieku 55-64 lat. Nieliczną gruę 5 proc. stanowią młodzi 18-24 lat z udziałem 5 proc..
Skąd płyną wpłaty?
Dziesięć kluczowych miast zapewnia aż 61,25 proc. wpłat, ale lider jest jeden — to Warszawa (22 proc.) z blisko trzykrotnie wyższym udziałem w rynku niż kolejne miasto. Na drugim miejscu znalazł się Wrocław z 8 proc. udziałem, a na ostatnim miejscu podium uplasował się Poznań (7 proc.). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze Kraków (6 proc.) oraz Katowice (5 proc.).
Kiedy zbiórki są najpopularniejsze? Decydujący dzień
Internetowe zbiórki cieszą się największym zainteresowaniem w określonych dniach i godzinach. W ciągu tygodnia najwięcej wpłat dokonywanych jest w środę (15,8 proc.) oraz wtorek (15,6 proc.), natomiast poniedziałek (15,4 proc.) i czwartek (15,3 proc.) również odgrywają istotną rolę. Najmniej aktywnym dniem jest sobota, z wynikiem zaledwie 11,3 proc. wpłat.
Wieczorne godziny przynoszą największy ruch w zbiórkach crowdfundingowych – aż jedna trzecia wpłat następuje między 20:00 a 23:59, z godziną 21:00 na czele (9 proc.). Kolejne najbardziej popularne godziny to 20:00 (7,8 proc.) i 22:00 (7,5 proc.).
Zobacz: Dzięki crowdfundingowi Polacy zebrali 3,5 mld zł
Drugi szczyt aktywności przypada na poranne godziny od 9:00 do 13:59, obejmujące 27,8 proc. wpłat. Z kolei najmniejsze zainteresowanie odnotowuje się w nocy, między 1:00 a 6:00 rano, kiedy dokonywane jest zaledwie 2 proc. wpłat.
Najwięcej nowych zbiórek jest zakładanych na początku roku – w pierwszym kwartale powstaje ponad jedna trzecia wszystkich inicjatyw. Najpopularniejszym miesiącem jest marzec (12 proc.), za którym plasują się styczeń (11,5 proc.) i luty (10 proc.).
Drugie miejsce zajmuje drugi kwartał (25,1 proc. nowych zbiórek), a ostatni kwartał odpowiada za 23,9 proc. Najmniejszy udział notuje trzeci kwartał, stanowiący 22,6 proc. inicjatyw.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Kiedy najlepiej uruchomić internetową zrzutkę? Decydujący jest jeden dzień