Klienci Banku Millennium celem ataku phishingowego
Firma Eset ostrzega przed falą wiadomości phishingowych, których celem są klienci Banku Millennium. Pułapka ma za zadanie przechwycenie danych niezbędnych do logowania w serwisie Millenet, które służą do dostępu do bankowości internetowej.
 
                                Nowa pułapka, w przeciwieństwie do wcześniejszych ataków m.in. na klientów banku PKO, przygotowana została z większą starannością o warstwę graficzną. Natomiast pierwszym sygnałem, który może świadczyć o tym, że mail jest fałszywy, jest niepoprawna polszczyzna użyta w wiadomości.
Treść przechwyconej wiadomości phishingowej sugeruje odbiorcy, że jego dostęp do konta został zablokowany i aby odzyskać do niego dostęp, musi zalogować się na stronie, do której prowadzi link. Kliknięcie w odnośnik umieszczony w mailu przekierowuje internautę do strony, która przypomina prawdziwy serwis Millenet.

Wątpliwości internauty powinien wzbudzić adres www - inny od tego, pod którym widnieje prawdziwy serwis Millenet. Fałszywa strona nie szyfruje również połączenia (w przeglądarce nie wyświetla się ikona kłódki oznaczająca bezpieczne połączenie).
Po podaniu wszystkich danych, o które prosi fałszywy serwis, strona automatycznie przekierowuje internautę do prawdziwej witryny Banku Millennium, a dokładnie do ekranu logowania się do rachunku bankowego.

"Jeśli klient uwierzy w treść otrzymanej wiadomości, a następnie kliknie odnośnik zawarty w mailu z pułapką i na fałszywej stronie poda dane logowania do Millenet, to ryzykuje utratę środków zgromadzonych na jego rachunku bankowym." – ostrzega Kamil Sadkowski, analityk zagrożeń z firmy Eset.
Aby zabezpieczyć się przed podobnymi atakami nie należy klikać w linki ani załączniki, które wzbudzają wątpliwości. Przed podjęciem działania warto skontaktować się z bankiem i dowiedzieć, czy takie wiadomości były rozsyłane do klientów.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Klienci Banku Millennium celem ataku phishingowego