Grupa ZPR Media rezygnuje z miesięcznika „Zdrowie” i zwalnia pracowników
Miesięcznik „Zdrowie”, wydawany przez spółkę Time należącą do Grupy ZPR Media, znika z rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Epidemia koronawirusa spowodowała przyspieszenie tendencji poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem w internecie - uzasadnia wydawca.

Ostatni numer „Zdrowia” ukaże się w połowie maja. Jego redaktor naczelną była Marta Radzik-Maj, sekretarzem redakcji - Agnieszka Roszkowska, w zespole redakcyjnym były też Joanna Anczura i Joanna Karwat, współpracowano też na stałe z czterema osobami.
Dlaczego wydawca rezygnuje z magazynu? - Epidemia koronawirusa spowodowała przyspieszenie tendencji poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem w internecie. Dla odbiorcy ważne jest, aby odpowiedź na nurtujące go pytanie otrzymać szybko, w dowolnym miejscu i aby była ona merytoryczna - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Polewska, rzeczniczka prasowa Grupy ZPR Media.
- Decydując się na zawieszenie miesięcznika „Zdrowie”, skupiamy się na rozwoju segmentu zdrowotnego w internecie. Decyzja ta jest zgodna realizowaną od lat strategią spółki Time SA w zakresie rozwoju w obszarze cyfrowym - dodaje. W związku z rezygnacją ze „Zdrowia” firma pożegnała się z pięcioma pracownikami.
„Zdrowie” zawierało informacje i rady ekspertów z różnych dziedzin obszaru zdrowotnego: lekarzy, dietetyków, farmaceutów i psychoterapeutów. W ostatnim okresie numery miesięcznika liczyły po 100 stron i kosztowały 4,99 zł.
Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż „Zdrowia” wynosiła 30 057 egz., o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W magazynie promowany był należący do Grupy ZPR Media serwis Poradnikzdrowie.pl, który w marcu br. zanotował 5,46 mln użytkowników i 17,8 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Grupa ZPR Media zamknęła „Podróże” i „Żagle”
W kwietniu br. w związku ze skutkami epidemii koronawirusa Grupa ZPR Media zakończyła wydawanie miesięczników „Podróże” i „Żagle”, pożegnano się ze wszystkimi osobami z ich redakcji. Jednocześnie zwolniono zdecydowaną większość pracowników spółki zależnej Murator Expo zajmującej się organizacją eventów i targów.
W spółkach Time (wydaje też m.in. „Super Express” i SE.pl oraz jest brokerem reklamowych rozgłośni Grupy Radiowej Time) i ZPR Media na mocy porozumień z pracownikami obniżono do września br. wynagrodzenia i wymiar pracy o 20 proc., natomiast członkowie zarządów i inne osoby z kierownictw będą zarabiały o 20-40 proc. mniej do końca br.
Z firmą rozstało się też kilku wieloletnich menedżerów, m.in. Leszek Kozioł, który był wiceprezesem Time’u i prezesem Radia Eska i Porozumienia Radiowego Plus, oraz dyrektor marketingu Grupy Super Express Dominik Malczewski. Funkcję wiceprezesa spółki Time objął Michał Hejka, zachowując swoje poprzednie obowiązki.
Zniknęły „Wprost”, „Logo” i część pism Bauera
Od wprowadzenia w połowie marca ograniczeń w związku z epidemią wiele wydawnictw prasowo-internetowych wprowadziło duże oszczędności, a niektóre zrezygnowały też z wybranych tytułów.
Wydawnictwo Bauer zamknęło w sumie 34 tytułów prasowych. Wypowiedzenie otrzymało 27 pracowników. Firma żegna się się też z dziennikarzami "CD Action" i "PC Format", ale nie przesądziła jeszcze o zakończeniu wydawania tych pism.
Agora uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku. Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł. Ustaliła też program dobrowolnych odejść z jej spółki zależnej Goldenline, z którą pożegnało się właśnie 26 osób, prawie 80 proc. zatrudnionych. Ponadto zrezygnowała z miesięczników "Logo" i "Avanti".
Edipresse Polska poinformowało, że rozwiązało umowy z 31 osobami, a z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.
Z kolei Burda Media Polska zwolniła mailowo ok. 50 osób, m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorów oraz parę osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". Ponadto w firmie planowane jest obniżenie wynagrodzeń pozostałych pracowników.
W połowie kwietnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Niedługo potem szefostwo firmy wycofało się z tych ustaleń. Zdecydowało, że część pracowników będzie miała obniżone pensje o 20 procent, część szefostwo skieruje na tzw. przestój ekonomiczny objęty 50-procentową obniżką pensji.
W pierwszej połowie kwietnia PMPG Polskie Media zakończyła wydawanie tygodnika "Wprost", uzasadniając to trudnościami z dystrybucją i organizacją eventów w związku z epidemią. W zeszłym tygodniu pismo zaczęło ukazywać się w wersji cyfrowej.
Z kolei Wydawnictwo Zwierciadło łączy redakcje „Zwierciadła”, „Sensu” i serwisu Zwierciadlo.pl. Połączonymi strukturami zarządzać będzie od czerwca Joanna Olekszyk. Z firmy odchodzi dotychczasowa szefowa „Zwierciadła” Paulina Stolarek-Marat. Wydawnictwo rozwiązało też umowy z kilkoma współpracownikami, a pracownikom obniżono pensje.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Grupa ZPR Media rezygnuje z miesięcznika „Zdrowie” i zwalnia pracowników