SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Korona Chrobrego wraca po 1000 latach dzięki AI

Jak wyglądała korona i insygnia królewskie Bolesława Chrobrego? Dziś nie musimy sobie tego już wyobrażać, a możemy zobaczyć dzięki technologii AI. Do sieci trafił spot kampanii związanej z jubileuszem Tysiąclecia Królestwa Polskiego. To pierwsza taka wizualna rekonstrukcja w Polsce. 

mat.prasowe mat.prasowe

Wspomniany spot jest elementem kampanii województwa małopolskiego, związanej z jubileuszem koronacji Bolesława Chrobrego na króla Polski w 1025 roku. Ma podkreślać rozwój państwowości i obecności Polski w Europie. 

Dzięki nowoczesnej technologii AI udało się odtworzyć koronę i insygnia królewskie, które nie zachowały się do dzisiejszych czasów. Spot na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego przygotowało studio Creait.me, jedno z pierwszych studiów GenAI, specjalizujące się w generatywnych produkcjach wizualnych dla filmu i reklamy.

 – To była podróż w czasie i w głąb emocji. Chcieliśmy stworzyć coś, co poruszy każdego – nie tylko znawcę historii. Korona wróciła. Nie jako eksponat, ale jako symbol siły, wspólnoty i trwania. Dzięki AI mogliśmy pokazać ją tak, jak mogła wyglądać – z całą magią, światłem i aurą majestatu – mówi Marcin Rossa, dyrektor kreatywny Creait.me.

Czytaj także: Pierwszy holding reklamowy podpisuje unijny Pakt o AI

To nie tylko projekt historyczny. To emocjonalna opowieść o potędze wyobraźni, tradycji i technologii, która pozwoliła przywrócić do życia symbol Królestwa Polskiego – koronę Bolesława Chrobrego. Stworzone na nowo, na podstawie przekazów historycznych i w konsultacji z ekspertami, te insygnia dziś znów poruszają serca i wyobraźnię – czytamy w komunikacie prasowym wspomnianej agencji. 

– AI dała nam narzędzia, ale najważniejsze było serce. Tworzyliśmy tę koronę, jakby naprawdę miała zostać położona na głowie króla. Z pełnym szacunkiem do historii, ale też z twórczą pasją – dodaje Krzysiek Piła, Head of AI Motion & Designer w Creait.me.

W założeniu twórców spot ma przenieść widza w czasie. To nie tylko materiał edukacyjny, ale i manifest tego, jak można opowiadać historię na miarę XXI wieku. Korona wróciła. I wygląda jak sprzed 1000 lat – czytamy w komunikacie. 

Czytaj także: Smok w nowej kampanii Domestosa. AI pomogła w produkcji

– Ten projekt to prawdziwy hołd dla naszej tożsamości. Dzięki nowoczesnym technologiom pokazujemy historię w sposób, który angażuje, wzrusza i inspiruje. Chcemy, żeby każdy – niezależnie od wieku – poczuł dumę z bycia częścią tej opowieści – mówi Łukasz Smółka, Marszałek Województwa Małopolskiego.

Tysiąclecia Królestwa Polskiego

W ramach świętowania Tysiąclecia Królestwa Polskiego w samej tylko Małopolsce organizowane są wystawy, wydarzenia plenerowe, rekonstrukcje historyczne, wykłady, prezentacje i koncerty. Jednym z bardziej spektakularnych wydarzeń będzie premiera Opery Bona Sforza na Dziedzińcu Arkadowym Zamku Królewskiego na Wawelu (29 czerwca). 

Obchody jubileuszu mają ponadregionalny charakter, bo oprócz Małopolski, w celebrowanie włączyły się także samorządy województw: lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego oraz Miasto Kraków. 

Dołącz do dyskusji: Korona Chrobrego wraca po 1000 latach dzięki AI

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Justyna
Tutaj przelecisz osiemanstolatkę Z𝗡𝐀𝐌𝗖𝗜𝐄.𝗣𝐋
0 0
odpowiedź