OLX blokuje wszystkie ogłoszenia ze słowami „koronawirus” i „COVID-19”
Serwis ogłoszeniowy OLX.pl poinformowała, że we wtorek zaczął blokować nowe i usuwać dotychczasowe oferty, w których tytułach i opisach są słowa „koronawirus” i „COVID-19”. - Zainteresowanie epidemią koronawirusa uaktywniło osoby żerujące na naturalnych obawach o własne zdrowie - uzasadniono.
- Niestety, w ostatnich dniach w serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych pojawiły się ogłoszenia wprowadzające w błąd Użytkowników. Problem dotknął także OLX. Dlatego właśnie ogłoszenia zawierające słowa „koronawirus” lub „COVID-19” będą usuwane - zapowiedzieli we wtorek przedstawiciele OLX.pl.
- Monitoring ogłoszeń prowadzić będziemy do odwołania, a wszystkim Użytkownikom życzymy zdrowia! - podkreślili.
Zwrócili uwagę, że serwis w swoim regulaminie informuje użytkowników: „Treść Ogłoszenia powinna w jasny sposób nawiązywać do Towaru, opisywać go dokładnie, rzetelnie i kompletnie oraz nie może wprowadzać w błąd innych Użytkowników, w szczególności co do właściwości Towaru, takich jak: jego jakość, parametry, stan, pochodzenie, marka czy producent”. Ponadto zgodnie z regulaminem serwis może usuwać ogłoszenia naruszające przepisy prawa lub regulamin, zwłaszcza te naruszające dobre obyczaje i wprowadzające w błąd.
W poniedziałek poinformowano, że Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią. Odpowiedni komunikat pojawia się także w wypadku korzystania z wyszukiwarki na platformie Allegro.
Allegro od ponad tygodnia po zgłoszeniach od użytkowników usuwa oferty, w których produkty mające chronić przed koronawirusem są w zawyżonych cenach.
Natomiast Facebook w zeszłym tygodniu zapowiedział, że będzie publikował w swoim serwisie za darmo reklamy przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia zawierające rzetelne informacje na temat epidemii koronawirusa.
Krach na giełdzie mocniej dotknął media niż telekomy i producentów gier. Agora z najgorszym wynikiem w historii
Według badania Gemius/PBI w styczniu br. OLX.pl zanotował 13,84 mln użytkowników, 1,83 mld odsłon oraz 17 minut i 6 sekund przeciętnego dobowego czasu korzystania przez internautę.
W roku finansowym od kwietnia 2018 do marca 2019 roku Grupa OLX, do której oprócz OLX.pl należą serwisy otoDom.pl, otoMoto.pl i Fixly.pl, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 34,6 proc. do 656,51 mln zł oraz zysku netto ze 138,87 do 243,25 mln zł.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: OLX blokuje wszystkie ogłoszenia ze słowami „koronawirus” i „COVID-19”