KRRiT podpisała umowę z NASK ws. opracowania badania RPD
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała umowę z NASK - Państwowym Instytutem Badawczym w sprawie opracowania metody gromadzenia, przetwarzania oraz udostępniania danych RPD (return-path-data - dane ze ścieżki zwrotnej - przyp.red.), które posiadają operatorzy telewizyjni. To kolejny krok do realizacji jednoźródłowego badania mediów.
Program Telemetria Polska zakłada stworzenie panelu telemetrycznego opartego na 26 tys. respondentów. Jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu ma objąć zarówno pomiar konsumpcji mediów w domu, jak i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu ma być uruchomiony panel RPD oparty o 11 milionów gospodarstw domowych. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje wraz z rynkiem na wdrożeniem tego projektu od kwietnia 2018 roku.
Kolejnym krokiem w realizacji założeń do jednoźródłowego badania mediów ma być umowa między KRRiT a NASK Państwowym Instytutem Badawczym. Dotyczy ona prac badawczo-rozwojowych, które mają prowadzić do stworzenia standardu korzystania z danych RPD na polskim rynku telewizyjnym. Dodatkowo celem jest wdrożenie testowej technologii związanej z DAI - dynamicznym wprowadzaniem reklam (ang. Dynamic Ad Insertion).
Do realizacji zadań w ramach umowy został powołany zespół składający się z osób pracujących w NASK - PIB, jak i spoza instytutu. Jego pracami będzie kierował Marcin Grabowski, który zajmował się rozwojem koncepcji projektu Telemetrii i danych RPD dla KRRiT. Pozostaje też przewodniczącym Rady Metodologicznej do spraw RPD przy KRRIT. - Umowa KRRIT z NASK PIB to szansa dla polskiego rynku mediów na uzyskanie dokładniejszego obrazu konsumpcji contentu wideo - uważa.
Jak zapewnia Marcin Grabowski, szef zespołu ds. RPD w NASK „efekty prac będą szybko widoczne dzięki sprawnej organizacji i współpracy z operatorami z którymi pracujemy w ramach programu Telemetria Polska i Radzie Metodologicznej ds. RPD przy KRRiT”.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: KRRiT podpisała umowę z NASK ws. opracowania badania RPD