Amazon wprowadza Prime do innych e-sklepów
Amazon do końca stycznia udostępni swoją usługę Kupuj z Prime właścicielom innych platform e-commerce w USA. Koncern chce w ten sposób skuteczniej konkurować z Shopify.

Usługa Kupuj z Prime od kwietnia ub.r. była testowana na platformach e-commerce korzystających z opcji Fulfillment by Amazon. Amazon podaje, że w e-sklepach korzystających z nowej usługi wskaźniki sprzedażowe rosły o 25 proc.
We wtorek koncern ogłosił, że do końca stycznia „Kupuj z Prime” zostanie udostępnione wszystkim platformom e-commerce z USA. Wdrożenie jej w swoich e-sklepach zapowiedziały już marki Sustainable Glam i BigCommerce.
W ramach Kupuj z Prime Amazon zajmuje się obsługą płatności i dostawą zakupów. Użytkownicy jego usługi subskrypcyjnej Prime mogą korzystać z darmowych dostaw także na innych platformach z opcją Kupuj z Prime.
.@Buywithprime lets merchants offer fast, free shipping in their own stores & data shows it increases shopper conversion by 25% on average.
— Amazon News (@amazonnews) January 11, 2023
Now, we're adding more benefits like making our trusted reviews available on their direct-to-consumer sites. ⬇️ https://t.co/bdZ6xB8E86
Roczna opłata za Prime w USA wynosi obecnie 129 dolarów. Amazon nie zasugerował, że w związku z rozszerzeniem usługi o zewnętrzne platformy cena może zostać podwyższona.
Kupuj z Prime jest odpowiedzią Amazona na rosnącą popularność usługi Shopify Pay, ułatwiającej prowadzenie sprzedaży internetowej małym i średnim firmom. W okresie obostrzeń covidowych niektórzy sprzedawcy w tego segmentu dzięki Shopify Pay wycofali swoje oferty z Amazona i skupili się na sprzedaży we własnych serwisach.
Z drugiej strony Shopify ostrzegło współpracujących z nim sprzedawców, że dodanie w serwisie opcji Kupuj z Prime jest naruszeniem regulaminu Shopify Pay.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W trzecim kwartale ub.r. przychody Amazona zwiększyły się o 14,7 proc. do 127,1 mld dolarów, a w przy wzroście kosztów operacyjnych o 17,5 proc. zysk netto zmalał z 3,15 do 2,87 mld dolarów. Sprzedaż Amazon Web Services wzrosła najsłabiej od ośmiu lat.
W Polsce koncern ma 10 centrów logistycznych. Zarządzająca nimi spółka Amazon Fullfilment Poland w 2021 roku osiągnęła wzrost przychodów o 20,2 proc. do 4,41 mld zł i zysku netto z 28,67 o 111,16 mln zł. Zatrudniała już 22 tys. pracowników.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Amazon wprowadza Prime do innych e-sklepów