Kwarantanna domowa uciążliwa dla niemal wszystkich Polaków
Ciągłe przebywanie w domu w trakcie izolacji spowodowanej epidemią jest uciążliwe dla niemal 90 proc. Polaków - wynika z badania agencji SW Research. W domu najczęściej siedzimy przed telewizorami i surfując po internecie.
Od kilku tygodni wielu Polaków przebywa w domowej kwarantannie. Znacznie ograniczono możliwość spacerów (zakazano wejść do lasów, parków), wychodzić można tylko w koniecznych do życia codziennego celach (np. z psem, do apteki cz sklepu spożywczego).
Jak wynika z pierwszej fali badania "Polacy w czasie epidemii", które zrealizowała agencja SW Research w dniach 31.03-1.04.2020, domowa kwarantanna z powodu koronawirusa jest uciążliwa dla niemal 90 proc. Polaków, z czego prawie dla co trzeciej osoby w znacznym stopniu. Jedynie dla 13 proc. respondentów taki stan rzeczy w ciągu ostatniego tygodnia nie był w ogóle postrzegany jako uciążliwy.

Co robić w czasie kwarantanny?
Jednak mimo coraz bardziej surowych restrykcji, Polacy deklarują, że potrafią znaleźć różne sposoby na domowe ograniczenia. Badani wymieniali średnio 6 zajęć domowych, które uprzyjemniają im czas wolny w trakcie izolacji.
Tylko 7 proc. spośród badanych wskazało, że nic nie robi i tylko się nudzi, aczkolwiek co czwarta osoba z tej grupy przyznała, że robi to częściej w porównaniu do okresu sprzed epidemii.
Polacy zdecydowanie najchętniej wybierają czas spędzany przed monitorem lub ekranem telewizora. Najpopularniejsze zabijacze czasu w czasie epidemii to surfowanie w internecie (63 proc.) oraz oglądanie filmów i seriali (62 proc.). Ta druga czynność odnotowała również jeden z wyższych wzrostów deklaracji w porównaniu do czasu przed epidemią.
Universal Music Polska z darmowymi koncertami na YouTube. Młodzi artyści we wspólnej akcji z Rzecznikiem Praw DzieckaNa jakie inne czynności również przeznaczamy więcej czasu? Poza rozrywką wśród Polaków na znaczeniu zyskały aktywności związane z pielęgnowaniem relacji rodzinnych, potrzebą samorozwoju czy modlitwy. Jednak największy wzrost miał miejsce w przypadku śledzenia bieżących wydarzeń, wiadomości (57 proc.).

W tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie, w sposób szczególny podchodzimy do publikacji danych, traktujemy ją jako naszą zawodową powinność. W związku z tym nie poprzestajemy jedynie na ogólnodostępnym badaniu Polacy w czasie epidemii, ale równolegle przygotowujemy specjalny Antykryzysowy Pakiet Badawczy, którego szczegóły zdradzimy już wkrótce - zapowiada Piotr Zimolzak, wiceprezes agencji SW Research.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 31.03 – 1.04.2020 przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono 1006 ankiet z użytkownikami SW PANEL. Projekt będzie miał charakter cykliczny, pomiary będą realizowane co dwa tygodnie na czas trwania epidemii.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Kwarantanna domowa uciążliwa dla niemal wszystkich Polaków