L’Oréal prezentuje Perso - urządzenie do tworzenia spersonalizowanych kosmetyków
Koncern L’Oréal pokazał podczas trwających targów technologicznych CES 2020 w Las Vegas urządzenie o nazwie Perso. Dzięki wykorzystaniu mechanizmów sztucznej inteligencji, umożliwi ono przygotowanie w pełni spersonalizowanych kosmetyków - szminek, podkładów i kremów.
Perso ma około 16,5 cm wysokości i waży niecałe pół kilograma. To urządzenie typu "3 w 1", które tworzy kosmetyki, mieszając ze sobą specjalne naboje (kartridże) ze składnikami.

L'Oreal Perso
Perso - jak to działa?
Maszynka połączona jest przez bluetooth z aplikacją L'Oreal (ModiFace), w której klientki zapisują dane na temat swojej skóry i jej potrzeb.
Dodatkowo dzięki geolokalizacji Perso ocenia warunki środowiskowe mające wpływ na cerę użytkownika, w tym pogodę, temperaturę, pyłki roślin, wskaźnik UV i wilgotność.
Następnie użytkownik na podstawie swojej wiedzy wprowadza do urządzenia dane o właściwościach swojej skóry - wielkości porów, pigmentacji, skłonnościach do wyświecania się, wysuszania itp.
Sztuczna inteligencja w Perso na podstawie zebranego wywiadu dobiera proporcje substancji odżywczych, pielęgnacyjnych, i przygotowuje na ich bazie krem dopasowany idealnie do potrzeb właściciela lub właścicielki. Ten sam mechanizm urządzenie wykorzystuje do przygotowania szminki i podkładu do twarzy. W kolejnych wersjach urządzenia będzie opcja przygotowania kosmetyków na podstawie zdjęcia, jakie wgramy np. z Instagrama czy Facebooka.
Ustawienia urządzenia będzie można modyfikować na bieżąco. Program będzie także podpowiadał, jakie są aktualne trendy w makijażu.
L’Oréal Perso - specyfikacja, cena, kiedy w sprzedaży
Perso ma trafić do pierwszych klientów już w przyszłym roku. Kartridże mają wystarczać na 30-krotne użycie. Na razie nie wiadomo, na jakich rynkach w pierwszej kolejności pojawi się urządzenie ani ile będzie kosztować. Na CES 2020 pokazano demonstracyjną wersję urządzenia.
Perso został przygotowany w Inkubatorze Technologicznym Grupy L'Oréal.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: L’Oréal prezentuje Perso - urządzenie do tworzenia spersonalizowanych kosmetyków