Legimi z 34 proc. wyższymi wpływami, 474 tys. zł straty netto i 116 tys. abonentów indywidualnych
W czwartym kwartale ub.r. internetowa platforma Legimi z ebookami i audiobookami w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost przychodów o 33,9 proc. do 13,5 mln zł, spadek zysku EBITDA z 560,1 do 541,3 tys. zł i wzrost straty netto z 336 do 473,8 tys. zł. Na koniec grudnia miała 169,9 tys. abonentów, z czego 116,1 tys. indywidualnych.

W ub.r. liczba abonentów platformy Legimi zwiększyła się o 41 proc. - ze 120,4 do 169,9 tys. Natomiast liczba abonentów indywidualnych, czyli bez bibliotek i klientów korporacyjnych poszła w górę z 85,7 do 116,1 tys.
W sprawozdaniu firma opisała, że w czwartym kwartale ub.r. „wraz z rozwojem sytuacji epidemicznej oraz wzrostem liczby osób przebywających w izolacji domowej, po raz kolejny bardzo dynamicznie wzrosło zainteresowanie użytkowników platformą Legimi, co przełożyło się na wyraźnie zwiększony poziom czytelnictwa ebooków i audiobooków w aplikacjach, pociągając za sobą zwiększone ich koszty”.
- W IV kwartale widzieliśmy znaczący wzrost zainteresowania naszą usługą, co potwierdzają zwiększone przychody w tym okresie. Mocno zintensyfikowany poziom czytelnictwa wśród naszych klientów wpływa na koszty generowane przez spółkę, co odbiło się na ujemnej marżowości w ostatnim kwartale minionego roku. Skorzystali na tym wydawcy i autorzy odnotowując ponadprzeciętne przychody w ramach naszej platformy, co w tym niełatwym czasie pandemii postrzegamy jako nasze skromne wsparcie branży i rynku książki - komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Przygotowywana wersja Legimi 4.0
Legimi zaczęło też realizować projekt, na który pozyskało 3,7 mln zł dotacji z NCBiR. - Projekt ten ma wzmocnić technologicznie platformę Legimi w zakresie mechanizmów sztucznej inteligencji zastosowanych do rekomendacji książek klientom z uwzględnieniem poprawy parametrów zaangażowania i rentowności - opisała firma.
Ponadto kontynuowała przygotowywanie wersji 4.0 swojej platformy, oddało już jej pierwsze funkcjonalności.
Całoroczne przychody Legimi poszły w górę o 49,2 proc. - z 32,55 do 48,57 mln zł. Zysk EBITDA zwiększył się z 3,28 do 4,97 mln zł, a zysk netto - z 54,8 tys. zł do 1,09 mln zł.
Zobowiązania firmy z obligacji zmalały w ub.r. z 7,4 do 4,32 mln zł, a te kredytowe poszły w górę od zera do 1 mln zł.

W kwietniu ub.r. Legimi zadebiutowało na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Przy kursie 31 zł z zamknięcia sesji w poniedziałek kapitalizacja firmy wynosi 43,89 mln zł.
Głównymi akcjonariuszami spółki są członek jej zarządu Mateusz Frukacz i prezes Mikołaj Małaczyński, każdy ma walory stanowiące 15,67 proc. kapitału i 23,38 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Legimi z 34 proc. wyższymi wpływami, 474 tys. zł straty netto i 116 tys. abonentów indywidualnych