Wydawca prasy dziecięcej podwoił zysk. Sprzedaż 45 proc. w górę
Firma Blue Ocean Entertainment Polska, wydająca magazyny dziecięce i młodzieżowe m.in. pod markami „Lego” i „Playmobil”, osiągnęła wzrost przychodów o 45 proc. do 55,74 mln zł i zysku netto z 4,31 do 8,31 mln zł.

Blue Ocean Entertainment Polska wydaje m.in. czasopisma „Lego Ninjago”, „Lego City”, „Lissy”, „Ksieżniczka Mimi”, „Pokemon” i „Najsłynniejsze dinozaury”, a także kolekcje kart i naklejek. Dystrybucją tych tytułów prasowych zajmuje się wydawnictwo Burda Media Polska, w ub.r. przychody od niego poszły w górę z 36,61 do 53,46 mln zł.
Wpływy krajowe Blue Ocean Entertainment Polska podskoczyły z 36,64 do 53,52 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 590,7 do 291,3 tys. zł.
Działalność operacyjna firmy kosztowała w ub.r. 45,21 mln zł, o 36,4 proc. więcej niż w 2021 roku. To głównie efekt wzrostu wydatków na usługi obce z 14,29 do 20,94 mln zł oraz na zużycie materiałów i energii z 14,97 do 20,53 mln zł.
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 1,8 do 1,93 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 299,5 do 358,7 tys. zł. Spółka w ub.r. zatrudniała średnio 17 pracowników etatowych, o dwóch więcej niż przed rokiem.
Na poziomie operacyjnym jej zysk poszedł w górę z 5,4 do 10,54 mln zł, a na poziomie netto - z 4,31 do 8,31 mln zł. Blue Ocean Entertainment jako jedyny udziałowiec spółki postanowił zeszłoroczny zysk netto przeznaczyć na jej kapitał zapasowy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Blue Ocean Entertainment Polska kolejny rok z rzędu mocno poprawiło swoje wyniki. W 2021 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 27 proc. do 38,54 mln zł i zysku netto z 671,3 tys. zł do 4,31 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wydawca prasy dziecięcej podwoił zysk. Sprzedaż 45 proc. w górę