LG w I kwartale br. z 10-proc. wzrostem wpływów, 14,8 mln sprzedanych smartfonów
Firma LG Electronics w pierwszym kwartale 2017 r. odnotowała 10% wzrost sprzedaży oraz najwyższy od 2009 r. dochód operacyjny.

W pierwszym kwartale br. LG odnotowało przychody w wysokości 12,7 mld USD (14,66 bln KRW), co oznacza wzrost o 9,7% w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2016. Firma niemal podwoiła swój dochód operacyjny, który finalnie wyniósł 798,3 mln USD (921,5 mld KRW), przy czym dział Home Appliance & Air Solutions osiągnął największy wynik od 8 lat.
Dział LG Home Appliance & Air Solutions odnotował w I kwartale br. wzrost sprzedaży o 10% w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym oraz o 15% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Przychody w wysokości 4,02 mld USD (4,64 bln KRW) są odzwierciedleniem dobrych wyników uzyskanych w Azji oraz Ameryce Łacińskiej. Sprzedaż w Korei wzrosła o 33% w skali roku, dzięki zainteresowaniu pralkami TwinWash, klimatyzatorami, lodówkami oraz systemem do pielęgnowania ubrań LG Styler.
Dział LG Home Entertainment odnotował najwyższą marżę operacyjną w I kwartale, równą 8,8%, przy wartości sprzedaży 3,75 mld USD (4,33 bln KRW). Według LG, ten wynik był możliwy do osiągnięcia dzięki wzrostowi sprzedaży produktów premium, poprawie struktury kosztów oraz uelastycznieniu strategii w odpowiedzi na wzrost cen paneli.
Przychody działu LG Mobile Communications wyniosły 2,61 mld USD (3,01 bln KRW), co oznacza wzrost o 4% w skali kwartału oraz o 2% w skali roku. Wynik pomogło osiągnąć wprowadzenie flagowego smartfona LG G6 oraz nowych modeli dla szerokiego odbiorcy. W tym kwartale firma sprzedała 14,8 mln smartfonów - o 10% więcej niż w I kwartale 2016 r., głównie ze względu na wzrost popytu w obu Amerykach.
Z kolei dział LG Vehicle Components odnotował sprzedaż na poziomie 759,2 mln USD (876,4 mld KRW), co oznacza wzrost o 48% w porównaniu do I kwartału 2016 r., wynikający w znacznej mierze ze współpracy z General Motors w dziedzinie samochodu elektrycznego Bolt.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: LG w I kwartale br. z 10-proc. wzrostem wpływów, 14,8 mln sprzedanych smartfonów