Agencja Lotna autorem nowej identyfikacji wizualnej Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie
Nowa tożsamość wizualna Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie została przygotowana przez agencję Lotna. Zmiany podjęto m.in. z uwagi na zmieniające się warunki na rynku edukacyjnym oraz problem niżu demograficznego.

Nowa, uporządkowana tożsamość wizualna Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie powstała również z powodu zmiany nazwy uczelni z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych
Za przygotowanie, realizację i wdrożenie projektu z ramienia Uczelni odpowiedzialna była Anna Borysewicz – kierownik Biura Promocji LAW.
- To było ogromne wyzwanie. Do tej pory jako znaku reklamowego Akademia używała godła, będącego symbolem uczelni od dekad, z którym identyfikowali się absolwentci Uczelni. Potrzebowaliśmy jednak logotypu - elementu mniej skomplikowanego w codziennym użytkowaniu, z którym mogłyby się identyfikować wszystkie pokolenia lotników – mówi Anna Borysewicz.
Ostatecznie opracowano dwie linie komunikacji – rektorską, której głównym elementem będzie godło Uczelni, zachowując w ten sposób dotychczasową symbolikę. Druga linia - zbudowana wokół logotypu - miała być stworzona od podstaw, a w oparciu o nią zakładano stworzenie zupełnie nowej identyfikacji reklamowej.
"Szkoła Orląt" z nową tożsamością wizualną
Znak oraz cała tożsamość wizualna Uczelni zbudowana została w oparciu o szachownicę lotniczą – uniwersalny, unikatowy i charakterystyczny znak Sił Powietrznych RP o ponad 100-letniej historii.
Znak Lotniczej Akademii Wojskowej składa się z czerwonych kwadratów szachownicy oraz akronimu LAW zbudowanego w oparciu o jej czerwone obwódki. Całość tworzy nowoczesną, dynamiczną i mocną kompozycję podkreślającą działalność Akademii oraz jej miejsce w Siłach Powietrznych RP.

Identyfikacja wizualna łączy się bezpośrednio ze znakiem Uczelni. Jej głównym elementem, porządkującym i nadającym kierunek jest trójkąt zwany wyróżnikiem lub dziobem. Wywodzi się on bezpośrednio z sygnetu. Nawiązuje do dziobu statku powietrznego, czyli wysuniętej najbardziej do przodu części kadłuba, tworzącej aerodynamicznie wyprofilowany opływ dla strug powietrza.
Lotna opracowała również hasło LAW – Uczelnia Wysokich Lotów – o znaczeniu nawiązującym zarówno do przedmiotu działania Uczelni – Lotnictwo – jak i ambitnych celów jakie LAW ma przed sobą i które chce osiągnąć.

Do prac nad projektem została wybrana agencja Lotna. - Ogłosiliśmy konkurs, do którego zgłosiło się wiele firm. Miały za zadanie przedstawić swoje koncepcje i zaprezentować je przed przedstawicielami Akademii. Lotna opracowała najlepszą strategię komunikacji oraz wykazała duże doświadczanie, a do tego od samego początku złapaliśmy wspólny język. Potrzebowaliśmy firmy, która przeprowadzi nas sprawnie i fachowo przez cały proces zmiany tożsamości wizualnej – mówi Anna Borysewicz.
Oprócz linii reklamowej, Lotna opracowała również wspomnianą wcześniej Linię Rektorską, wykorzystującą tradycyjne symbole „Szkoły Orląt” – godło oraz Pomnik „Bohaterskim Lotnikom Dęblińskiej Szkoły Orląt”. Została ona zaprojektowana dla Rektora-Komendanta Lotniczej Akademii Wojskowej na potrzeby reprezentowania jego urzędu. Materiały z tej linii będą wręczane najwyższym przedstawicielom władz państwowych i międzynarodowych w czasie krajowych i zagranicznych wizyt służbowych.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Agencja Lotna autorem nowej identyfikacji wizualnej Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie