LPP zwiększy sieć o 240 sklepów
LPP planuje w tym roku zwiększenie sieci sklepów o 240 placówek i osiągnięcie powierzchni handlowej ok. 580 tys. m2, poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.
W I kw. 2013 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 19,6 tys. m kw. Na koniec I kw. 2013 roku grupa LPP dysponowała 1.104 sklepami o łącznej powierzchni 453 tys. m2.
Przychody ze sprzedaży wzrosło o ok. 14% r/r do 751 mln z w I kw. br.
"W okresie sprawozdawczym spółki GK LPP nie osiągnęły satysfakcjonującego poziomu sprzedaży. Miało to miejsce w przypadku każdej z marek, chociaż jednocześnie udało się zrealizować nieco wyższe procentowe marże brutto. Niemniej wyniki te nie były wystarczające dla wypracowania dobrych rezultatów w porównaniu z osiągniętymi w I kwartale roku 2012" – podała spółka.
"Ponieważ w pierwszym kwartale tradycyjnie występują dwa okresy: wyprzedaży w styczniu i w lutym oraz wprowadzania nowych kolekcji w części lutego i przede wszystkim w marcu, o wynikach kwartalnych decydują głównie zyski wypracowane w tym ostatnim miesiącu, podczas sprzedaży nowych wyrobów z pełną marżą. Niestety, pogoda w marcu była niekorzystna i w związku z tym sprzedaż nowych wyrobów była ograniczona, zaś jej prawidłowy poziom GK zanotowała dopiero w kwietniu" - czytamy także.
W I kw. w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 393,1 mln zł., zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 124,7 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w sklepach House wyniosła 93,2 mln zł., w sklepach Mohito 83,0 mln zł, zaś w salonach nowej marki Sinsay 2,1 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych zmalały w I kw. 2013 roku o 1,0%, (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP ).
W I kw. zysk z działalności operacyjnej wyniósł 26 mln zł wobec 42 mln zł rok wcześniej.
Zysk netto wyniósł w I kw. 2013 r. 19,2 mln zł w porównaniu z zyskiem netto 34 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że I kw. 2013 r. przewaga dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi wyniosła 2,9 mln zł.
Spółka podała, że podstawowe czynniki, które będą miały wpływ na wyniki osiągnięte w najbliższym czasie, to: sytuacja gospodarcza w Polsce i w krajach, w których działają sklepy GK LPP S, poziom kursu złotego w stosunku do USD i EUR, ocena kolekcji wiosenno-letniej przez klientów, utrzymanie kosztów funkcjonowania na niskim poziomie, rozwój sieci sprzedaży marek Reserved i Cropp Town, House i Mohito oraz nowej marki - Sinsay.
"Łącznie w 2013 roku planowane jest zwiększenie sieci sklepów o 240 placówek i osiągnięcie powierzchni handlowej ok. 580 tys. m2" – podało LPP.
Koszty sprzedaży wzrosły w I kw. do 348,04 mln zł wobec 259,89 mln zł rok wcześniej, zaś koszty ogólne zwiększyły się do 38,25mln zł w I kw. wobec 30,49 mln zł rok wcześniej.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: LPP zwiększy sieć o 240 sklepów