Sinsay i Reserved na pełnych obrotach. Tyle polski koncern odzieżowy sprzedaje w internecie
W zeszłym kwartale finansowym grupa LPP osiągnęła wzrost sprzedaży o 15 proc., przy czym w internecie dynamika sięgnęła 25 proc. Coraz większą część biznesu firmy stanowią sieci sklepów Sinsay i Reserved, ta pierwsza liczy już ponad 1,6 tys. placówek.
 
                                Grupa LPP w minionym kwartale obrotowym, czyli od lutego do kwietnia 2025 roku, osiągnęła 4,95 mld zł przychodów sprzedażowych, o równe 15 proc. więcej niż przed rokiem (4,31 mld).
Motorami napędowymi koncernu nadal są Sinsay i Reserved. Pierwsza w zeszłym kwartale wypracowała wzrost wpływów r/r o 30,8 proc. do 2,75 mld zł, a druga – o 22 proc. do 1,39 mld.
– Zróżnicowana i stale poszerzana oferta produktowa w przystępnych cenach, systematyczna realizacja ambitnego celu otwarć nowych sklepów stacjonarnych Sinsay oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie budżetowym, do którego marka należy, to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów – skomentowano w sprawozdaniu grupy LPP. Natomiast w przypadku Reserved jako przyczyny wzrostu wskazano „poprawę kolekcji oraz bardzo dobre dynamiki sprzedaży w kanale online”.
Sprzedaż każdego z pozostałych trzech szyldów firmy mieściła się w przedziale 230-300 mln zł. Mohito zanotowało spadek o 5,5 proc. do 299 mln zł, Cropp – o 6,7 proc. do 237 mln, zaś House osiągnął wzrost o 1,8 proc. do 254 mln.
Grupa LPP nie prowadzi już natomiast sprzedaży poprzez agentów zakupowych, co rok wcześniej przyniosło jej 232 mln zł wpływów. Przypomnijmy, że w marcu 2024 roku spółka Hindenburg zinterpretowała, że ten obszar sprzedaży świadczy o pozornym wycofaniu się koncernu z Rosji, co na krótko pociągnęło w dół jego kurs akcji. LPP zawiadomił organa śledcze o podejrzeniu przestępstwa manipulacji jego walorami.

Prawie 1,5 mld zł z e-commerce
Kwartalne przychody grupy LPP z e-commerce sięgnęły 1,45 mld zł, co wobec 1,16 mld zł przed rokiem oznacza wzrost o 25,1 proc. Firma w sprawozdaniu wskazała, że to efekt rozwoju jej aplikacji mobilnych i poszerzenia oferty produktowej e-sklepów.
Udział e-commerce’u w łącznej sprzedaży koncernu poszedł w górę rok do roku z 26,9 do 29,2 proc.
Z kolei w sklepach stacjonarnych sprzedaż zwiększyła się r/r o 19,9 proc., głównie dzięki wzrostowi liczby placówek (tylko w ciągu minionego kwartału o 136). W ujęciu porównywalnym dynamika sprzedaży wyniosła 4,3 proc.
Przez rok 570 nowych sklepów Sinsay
Na koniec kwietnia 2025 roku do grupy LPP należało 2 959 sklepów stacjonarnych, co wobec 2 382 rok wcześniej oznacza wzrost o 24,2 proc. Jego zdecydowana większość przypada na sieć Sinsay, która przez rok zwiększyła się z 1 041 do 1 611 placówek.
Cropp zanotował wzrost z 378 do 384 sklepów, House – z 366 do 381, Reserved – spadek z 363 do 354, a Mohito – z 234 do 229.

Kwartalne przychody grupy LPP w Polsce zwiększyły się r/r o 17,6 proc. do 2,22 mld zł. W sklepach stacjonarnych nastąpił wzrost z 1,35 do 1,5 mld zł, a w e-commerce – z 540 do 722 mln. Sinsay przebił próg miliarda zł kwartalnej sprzedaży, osiągając wzrost r/r z 878 mln do 1,09 mld zł.
Wpływy z zagranicy poszły zaś w górę r/r o 25 proc. do 2,73 mld zł. Najważniejszym regionem dla koncernu jest Europa Południowo-Wschodnia, gdzie kwartalne przychody zwiększyły się z 880 mln do 1,11 mld zł (z czego w e-commerce – z 222 do 278 mln).

W zeszłym kwartale grupa LPP na inwestycje przeznaczyła 613 mln zł, ponad dwa razy więcej niż przed rokiem (286 mln). W obszarze logistycznym nastąpił skok z 14 do 293 mln zł, a w zakresie sklepów stacjonarnych – wzrost z 232 do 276 mln.
Na poziomie EBITDA kwartalny zysk firmy zwiększył się z 795 do 938 mln zł (a marża zmalała z 19,5 do 18,9 proc.), na operacyjnym – z 411 do 464 mln, a w ujęciu netto – z 277 do 332 mln.

Po publikacji tych wyników akcje LPP w czwartek zaznaczyły nieznaczną zwyżkę ceny – o 0,3 proc. Na koniec sesji kurs był o 15 proc. niżej niż 12 miesięcy temu.
Przy cenie 14 470 zł za akcję kapitalizacja firmy wynosiła 26,85 mld zł.

 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Sinsay i Reserved na pełnych obrotach. Tyle polski koncern odzieżowy sprzedaje w internecie