LTTM zamyka Mellon Media, powodem kryzys wskutek epidemii
Spółka Mellon Media, zajmująca się produkcją autorskich treści na YouTube, po niecałym roku kończy działalność na rynku. - Kryzysowa sytuacja, wynikająca bezpośrednio z pandemii Covid-19, niestety negatywnie wpłynęła na rozwój innowacji, wymagających pokaźnych nakładów finansowych - uzasadnia Krystian Botko, CEO grupy LTTM, właściciela Mellon Media.
Jak przekazali portalowi Wirtualnemedia.pl przedstawiciele LTTM, proces zakończenia działalności Mellon Media jest na "bardzo wczesnym etapie", w związku z czym nie wiadomo, co stanie się kanałami tworzonymi przez spółkę oraz załogą.
- Kryzysowa sytuacja, wynikająca bezpośrednio z pandemii Covid-19, niestety negatywnie wpłynęła na rozwój innowacji, wymagających pokaźnych nakładów finansowych. Z tej przyczyny, wspólnie z założycielami Mellon Media, musieliśmy podjąć decyzję o wstrzymaniu inwestycji w budowę własnych kanałów na YouTube. Wewnątrz grupy pracujemy właśnie nad ustaleniem szczegółów tej zmiany - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Krystian Botko, CEO grupy LTTM.
Mellon Media niecały rok na rynku
Mellon Media powstała w październiku ubiegłego roku, kiedy TalentMedia, sieć partnerska należącą do holdingu Mediacap, kupiła 100 proc. udziałów sieci Gamellon. Spółka specjalizuje się produkcji treści wideo i rozwoju formatów na YouTube (kreacja, produkcja). LTTM ma 52 proc. udziałów w spółce, reszta należy do wspólników sieci Gamellon (Adama Semika, Macieja Czerwińskiego, Rafała Szefery). Za rozwój Mellon Media odpowiadał Adam Semik, dotychczasowy szef firmy Gamellon.
W swoim portfolio Mellon Media miała osiem kanałów: Cezary Pazura, Czuux, Biznesowo, Przyjaciółki, Face Swap, Kanał Motoryzacyjny, Grzegorz Rycko, Ola Nguyen.
Wskutek epidemii koronawirusa w Grupie LTTM doszło do redukcji zatrudnienia. Zwolnienia objęły mniej niż 9 proc. pracowników. - Zmiany objęły kilkanaście osób z różnych działów i na różnych stanowiskach. W niektórych przypadkach dokonaliśmy przesunięć pomiędzy działami lub ograniczyliśmy zakres współpracy na czas kryzysu. Niestety, w kilku zmuszeni byliśmy rozwiązać umowy - przekazał nam Paweł Stano, COO i wiceprezes LTTM. - Ograniczono koszty zewnętrzne, z których spółka mogła zrezygnować bez konsekwencji finansowych, rozpoczęto negocjacje stawek z dostawcami usług, dokonano częściowej redukcji zatrudnienia i wynagrodzeń - wyliczono w sprawozdaniu LifeTube’a.
W pierwszym kwartale tego roku holding marketingowo-badawczy Mediacap, właściciel LTTM, zanotował wzrost przychodów o 44 proc. do 27,02 mln zł oraz straty netto z 1,25 do 3,02 mln zł. Przychody grupy LTTM poszły w górę z 3,85 do 11,75 mln zł, a przy wzroście kosztów sprzedaży zewnętrznej z 3,85 do 12,27 mln zł wynik netto zmalał z 19 tys. zł zysku do 856 tys. zł straty. W sprawozdaniu Mediacap wskazano, że na Mellon Media poniesiono inwestycję w wysokości oko. 0,5 mln zł.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: LTTM zamyka Mellon Media, powodem kryzys wskutek epidemii