Lufthansa przeprasza i wycofuje mundialowy spot o Rosji nakręcony w Kijowie (wideo)
Linie lotnicze Lufthansa wycofały z emisji spot, w którym promowały się w związku z piłkarskimi mistrzostwami świata w Rosji. Powodem było to, że reklamę nakręcono w Kijowie.
Lufthansa kilka dni temu rozpoczęła nawiązującą do zbliżającego się mundialu kampanię pod hasłem „Wie in Rio”. Spot emitowano przede wszystkim w mediach społecznościowych.
W trwającym ponad pół minuty spocie pokazano dwóch rozbawionych Niemców - fanów piłki nożnej, którzy są na lotnisku i czekają na lot do Moskwy. Oczami wyobraźni już widzą siebie w stolicy Rosji: jak zwiedzają miasto, jak imprezują w klubach, kibicują podczas meczy. Spot kończy się widokiem odlatującego z lotniska samolotu Lufthansa i hasłem „Endlich wieder fan sein”.
Spot nie wyróżnia się szczególnie kreacją, jednak wzbudził spore zainteresowanie w sieci. Internauci wytknęli Lufthansie to, że w reklamie o pobycie Niemców w Rosji nie ma ujęć z Moskwy, a są z Kijowa. A to jest w ich ocenie mocno niestosowne ze względu na trwający od kilku lat konflikt Rosji z Ukrainą (zapoczątkowany m.in. aneksją Krymu przez Rosję).
Lufthansa w poniedziałek wydała oświadczenie, w którym napisała, że szczerze żałuje zaistniałej sytuacji i przeprasza. Reklamę usunięto z wszystkich platform społecznościowych. Poinformowano, że spot nakręcono w Kijowie, a nie w Moskwie ze względów logistycznych.
>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL
Autorem reklamy jest agencja Kolle Rebbe Werbeagentur GmbH z Hamburga.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Lufthansa przeprasza i wycofuje mundialowy spot o Rosji nakręcony w Kijowie (wideo)
Niemiecka solidność gdy się przyjrzeć bliżej, wyląda właśnie tak.
Syf i żenada.