Threads w zaledwie rok dobiło do 175 mln użytkowników. Elon Musk i jego X mają powody do obaw
Dawny Twitter, obecnie znany jako X, od lat budzi coraz większe kontrowersje, a przejęcie władzy nad spółką przez Elona Muska tylko skomplikowało sytuację. Widząc znaczący odpływ użytkowników, z okazji postanowiła skorzystać Meta. Powołany w zeszłym roku serwis Threads ma już 175 mln stałych odbiorców.
Kontrowersje związane z publikowanymi na X treściami i nadmiarową obecnością botów znacząco wpływają na wyjątkowo niskie zaufanie, jakim od lat cieszy się platforma Elona Muska. A to z kolei zniechęca do platformy streamingowej wielu reklamodawców. Miliarder wybrał się ostatnio do Cannes, by negocjować z tym środowiskiem w trakcie globalnej konferencji branży marketingowej. W międzyczasie ma jednak inne problemy. Jak pochwalił się Mark Zuckerberg, założona przez Metę platforma mająca stanowić konkurencję dla Twitter ma już 175 mln użytkowników.
Do uruchomienia Threads doszło 5 lipca 2023 roku i początkowo nie wszyscy wierzyli w szanse powodzenia projektu. Możliwość integracji konta z Instagramem w połączeniu ze spadającą renomą X okazały się jednak wyjątkowo zachęcające dla internautów. W ciągu zaledwie kilku pierwszych dni Threads przebiło pułap 100 mln użytkowników i choć wzrost w kolejnych miesiącach nie był już tak imponujący (doszło też w międzyczasie do jednego sporego spadku), to wciąż możemy mówić o sporym sukcesie.
Mark Zuckerberg chwali się sukcesem Threads. Co dalej?
W ciągu niecałego roku liczba odbiorców nowego serwisu społecznościowego Mety przekroczyła 175 mln. W porównaniu do mającego podobno ok. 600 mln unikalnych użytkowników portalu X ta liczba nie robi może na pierwszy rzut oka gigantycznego wrażenia. Tendencja wzrostowa w rozwoju Threads jest jednak widoczna gołym okiem (od kwietnia bieżącego roku platforma powiększyła się o 25 mln osób), a z kolei problemy dawnego Twittera z botami każą wątpić w realną wielkość jego przewagi.
Jednocześnie trzeba pamiętać, że Meta podała wyłącznie miesięczną średnią liczbę użytkowników. Nie informuje natomiast o dziennej liczbie aktywnych odbiorców czy średniej długości korzystania z Threads. Jednym z interesujących (ale i nieco kłopotliwych dla samej firmy) aspektów serwisu jest jego duża prostota i oparcie na wiadomościach tekstowych. Meta podaje, że aż 63 proc. wszystkich postów zostało zbudowanych wyłącznie z tekstu.
Czytaj też: Threads jest też dostępne dla polskich użytkowników. Jak założyć konto?
Pytanie o przyszłość Threads pozostaje otwarte również z innego powodu. Na platformie nie uświadczymy reklam, co jest dużym pozytywem dla internautów, ale jednocześnie znacząco ogranicza możliwości zarabiania przez Metę. Ogłaszanie rychłej śmierci X jest więc zdecydowanie przedwczesne, a zarazem potencjał do wzrostu Threads pozostaje olbrzymi.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Threads w zaledwie rok dobiło do 175 mln użytkowników. Elon Musk i jego X mają powody do obaw