Na Facebooku i Instagramie kolejne opcje do ochrony marek
Meta udoskonala narzędzie Ochronę praw marki, umożliwiające firmom wykrywanie i zgłaszanie nadużyć dotyczących wykorzystania ich brandu w reklamach i treściach organicznych na Facebooku i Instagramie. Ma to wzmocnić ochronę marek w serwisach Mety.

Wśród aktualizacji znalazły się nowe funkcje pozwalające firmom lepiej kontrolować bezpieczeństwo marki.
Po fazie testów Meta wprowadza możliwość masowego zgłaszania fałszywych reklam. Dotyczy to także sytuacji, gdy reklamy te nie wykorzystują wprost własności intelektualnej firm, ale upodabniają się do znanej marki (np. poprzez naśladującą nazwę czy branding), aby wprowadzać użytkowników w błąd i zdobyć ich zaufanie.
Funkcja jest dostępna dla wszystkich firm korzystających z narzędzia „Ochrony praw marki”. Aby ją znaleźć, należy wybrać typ naruszenia "Inne" w zakładce reklam w narzędziu Ochrona praw marki.
Zobacz: Meta za darmo rozdaje weryfikacje profili. Jak sprzedaje się ta usługa?
Ochrona marek w Mecie
Meta podaje, że usprawniła sposób składania wniosków o usunięcie treści, minimalizując liczbę wymaganych kroków. Interfejs zmieniono tak, by był przejrzysty i bardziej intuicyjny, co pozwala na prostsze zarządzanie bezpieczeństwem swojej marki.
Zakładka "Wersje robocze" (wcześniej "Wnioski") posiada teraz podzakładki dla każdego typu naruszenia: Prawa autorskie, Podróbki, Podszywanie się i Znaki towarowe.
Zobacz: Meta chce poprawić bezpieczeństwo młodszych użytkowników. Usunięto 135 tys. kont
W ubiegłym roku Meta usunęła ponad 157 milionów reklam na całym świecie na Facebooku i Instagramie za naruszenie naszych zasad dotyczących oszustw, wyłudzeń i nieuczciwych praktyk biznesowych. W 2024 firma wprowadziła też nowe aktualizacje do produktu Brand Rights Protection, rozszerzając funkcję zgłaszania oszukańczych reklam, umożliwiając firmom zgłaszanie podejrzanych reklam oszustw na większą skalę.
Dołącz do dyskusji: Na Facebooku i Instagramie kolejne opcje do ochrony marek