SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Meta wykorzystuje AI do zwiększenia zaangażowania. W tle walka o twórców

Od lat sztuczna inteligencja, a raczej uczenie maszynowe, jest podstawową technologią, która kryje się za mitycznymi algorytmami decydującymi o zasięgach postów w serwisach social media. Meta pochwaliła się jak AI wpływa na zaangażowanie użytkowników jej flagowych aplikacji. 

Wyścig o tytuł najlepszej sztucznej inteligencji wśród bigtechów trwa w najlepsze. Na świeczniku są nowe aplikacje, które ją wykorzystują w postaci asystentów czy generatorów treści (tekstu, obrazu czy wideo). Jednak Meta nie zapomina też o miejscach, w których AI działa od dawna – jednym z nich jest algorytm wyświetlania treści.  

Wokół algorytmów decydujących o zasięgach postów publikowanych na serwisach social media powstały setki mitów, napisano tysiące artykułów oraz poradników. Niektórzy ciągle łudzą się, że są w stanie “oszukać” algorytmy różnymi “sztuczkami” lub znajdując luki w działaniu. Prawda jest taka, że obecnie, przy ich skomplikowaniu i dynamicznych zmianach jest to niemożliwe. Dotyczy to nie tylko aplikacji Mety takich jak Facebook, Instagram czy Threads, ale też TikToka, YouTube’a, X czy LinkedIna.

AI pracujące na rzecz algorytmów wyświetlania treści jest stale rozwijane przez Metę. I to z sukcesami. Podczas przedstawienia wyników za drugi kwartał 2025 roku bigtech pochwalił się kilkoma sukcesami:

  •    W skali roku o 20 procent zwiększył się czas jaki użytkownicy Instagrama spędzają na materiałach wideo
  •    O 5 procent zwiększył się czas spędzony przez użytkowników na Facebooku
  •    O 6 procent zwiększył się czas spędzony przez użytkowników na Instagramie

Meta walczy o twórców treści

Wszystko jest systemem naczyń połączonych. Nawet najlepszy algorytm nie utrzyma użytkowników na długo, jeśli nie pojawią się na serwisie ciekawe, unikatowe i angażujące treści. Między innymi dlatego Meta stara się dopieścić twórców treści, którzy dadzą wkład, który potem AI zawarte w algorytmach będzie mogło optymalizować pod kątem wyświetleń. Instagram stawia na kreatywność i zachęca marki do współpracy z influencerami, Facebook ogranicza wyświetlanie treści wideo, które są nieoryginalne, a docelowo czeka to też treści tworzone przez AI.  

Jednym z głównych wabików na twórców treści oczywiście są pieniądze. Obecnie najlepiej można zarobić na długich treściach na YouTube. TikTok wydaje się być opłacalny wyłącznie przy sięgającym dziesiątek milionów wolumenie wyświetleń. Na materiałach wideo publikowanych na Facebooku również można zarobić. W Polsce przykładem jest Iberion, który niedawno skutecznie wyegzekwował zaległe ponad 600 tysięcy złotych od Mety z tytułu reklam.  

Jak widać, nawet w czasach dynamicznie rozwijającej się generatywnej sztucznej inteligencji, warto być dobrym twórcą unikatowych treści.  

Oczywiście Meta rozwija też AI, które odpowiada za dopasowanie oraz wyświetlanie reklam w swoich aplikacjach, dzięki czemu notuje wzrost konwersji o 5 procent na Instagramie i o 3 procent na Facebooku.  

Nie przegap ważnych treści na temat mediów społecznościowych:

Dzieje się w social media. Sprawdź podsumowanie lipca z Mety, X, YouTube, TikToka i Threads - Do najważniejszych wydarzeń w lipcowym przeglądzie serwisów społecznościowych zaliczamy przede wszystkim dużą aktywność serwisów ze względu na wdrożenia sztucznej inteligencji, ale też dostosowania się do ustaw i aktów prawnych, które mają na celu ochronę użytkowników. Wdrożono też wiele mniejszych, aczkolwiek przydatnych funkcji dla twórców oraz marketerów. 

TikTok z nową funkcją reklamową. Będzie śledził użytkowników przez 10 sekund - Jak podaje serwis Adweek.com serwis TikTok wprowadzi nową funkcję „Engaged Session”. Ma pomóc marketerom uzyskiwać lepsze wyniki kampanii reklamowych dzięki identyfikacji użytkowników o wysokiej intencji zakupowej.

Instagram radzi jakie posty publikować i w jakim celu - Na Instagramie użytkownicy mają do wyboru kilka formatów publikacji. Na swoim profilu na platformie Threads Instagram radzi, które z nich wykorzystywać w zależności jaki cel chcesz osiągnąć w komunikacji marki.

Dołącz do dyskusji: Meta wykorzystuje AI do zwiększenia zaangażowania. W tle walka o twórców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl