SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marka Kubota z nowym logo. Ma ukryte znaczenie

Kubota, polska marka obuwia, odzieży oraz akcesoriów zaprezentowała nową identyfikację wizualną. Dotychczasowe logo przeszło sporą metamorfozę i pojawiło się w najnowszej kampanii marketingowej pod hasłem “SWOBODNIE. BO TAK”. Rebranding objął nie tylko logo, ale cały system komunikacji wizualnej widocznej na produktach, w sieci i na nowej stronie internetowej.

mat.prasowe mat.prasowe

Nowe logo marki Kubota odwołuje się do takich wartości bliskich marce, jak swoboda w ruchach i wyrażanie siebie. Sygnet marki składa się z dwóch elementów: przełamywacza schematów, czyli ukośnika oraz chmury, nazywanej chmurą komfortu. Ukośnik to z jednej strony ukłon w stronę dotychczasowego logo, a z drugiej symbol przełamywania schematów w modzie i w myśleniu. Chmura z kolei ma budzić skojarzenia ze swobodą, wygodą i zabawą – czytamy w komunikacie prasowym. 

Odświeżone logo Kubota ma “prostą formę, dzięki której znak jest łatwo skalowalny, ponadczasowy i dobrze wygląda w połączeniu z każdym typem produktu. Zastosowany krój (jaki) pisma pozwala na dostosowanie się do nowych trendów wizualnych, dzięki możliwości płynnie zmieniającej się grubości, wysokości czy szerokości liter. A zderzenie w sygnecie formy miękkiej (chmurki) i ostrej (ukośnika) nadaje znakowi uniseksowego charakteru”.

Jak informuje marka, nowe logo ma też dodatkowe, ukryte znaczenie. Ukośnik w połączeniu z chmurą, która nawiązuje do kształtu serca, może być odczytywany jako komunikat: I love Kubota.

Claim marki, wymyślony przez jej fanów, uległ skróceniu do formy: Kubota to styl życia. Z kolei logotyp i symbolika zawarta w sygnecie oraz krój pisma stały się punktem wyjścia dla nowej identyfikacji wizualnej obecnej na stronie internetowej marki, w jej mediach społecznościowych i w pozostałych kanałach dotarcia. Nowe logo będzie widoczne na obuwiu, odzieży i akcesoriach Kuboty z wyjątkiem klapek na rzep, na którym zostanie dobrze znane, klasyczne logo – czytamy w komunikacie

– To, że Kubota opiera się na swobodzie i komforcie, nie jest wynikiem marketingowych obliczeń. Opracowaliśmy strategię marki, ale strategia nie wymyśla wartości, tylko je kondensuje i wydobywa. Kubota taka jest, BO TACY jesteśmy my: prawdziwi, wyraziści i swobodni. Gdy zaczęliśmy myśleć o sesji do kampanii prezentującej nowe logo, nie mogliśmy znaleźć pomysłu, który by tę szczerość przebił. Kubota to my. I stąd sesja, której głównymi bohaterami są ludzie tworzący Kubotę – tak o stronie wizualnej kampanii SWOBODNIE. BO TAK – mówi Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kuboty.

Zwrot “BO TAK”, nawiązujący do słowa KUBOTA, stał się punktem wyjścia do tego, by opowiedzieć o wartościach, którymi kieruje się marka: swobodzie, zabawie, autentyczności i inkluzywności. Twarzami spotu kampanii „SWOBODNIE. BO TAK”, wyreżyserowanego przez duet December x Zieliński, zostali pracownicy marki – ludzie, którzy tworzą ją od środka i najlepiej oddają jej charakter: są autentyczni, naturalni i po prostu są sobą.

mat.prasowe

Za projekt nowego systemu identyfikacji wizualnej Kuboty odpowiada muflon studio, które wspólnie z Hanką Dziubińską stworzyło również koncepcję kampanii rebrandingowej. Nowy system wizualny jest efektem strategii wzmacniającej dotychczasowe wartości marki. 

Spot wideo oraz zdjęcia promujące kampanię „SWOBODNIE. BO TAK” wyreżyserował duet December & Zieliński, a za produkcję sesji odpowiedzialna była agencja Warsaw Creatives. Zdjęcia z sesji lookbookowej zrealizowane zostały przez fotografa Macieja Nowaka i Bulletproof Warsaw (produkcja), a w ramach realizacji kampanii mediowej Kubota współpracuje z agencją Initiative Media.

Za nową strategią marki stoją natomiast agencja Tigers i Daniel Kotliński (I etap) oraz Hanka Dziubińska (II etap).

Dołącz do dyskusji: Marka Kubota z nowym logo. Ma ukryte znaczenie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Axe
Czyli cały marketing oparty na zwietrzałych pierdach z zeszłego dziesięciolecia
1 0
odpowiedź