Meble najczęściej kupujemy za 1-2 tys. zł
Największy udział w zakupach mebli przez Polaków mają produkty mieszczące się w kwocie 1-2 tys. zł - wynika z badania IQS.

Spory udział mają też wydatki poniżej 1 tys. zł (30%), ale równie często Polacy sięgają po mebel kosztujący powyżej 2 tys. zł (30% wydatków). Meble z pierwszego segmentu w 35% kupują mieszkańcy wsi, zaś niemal co drugi mebel (46%) z drugiego segmentu został kupiony przez osoby w wieku powyżej 40 lat.

Klienci generalnie lubią urządzać i dla większości jest to przyjemność (75%). Zakupy w kategorii home furnishing są robione z trzech głównych powodów: zniszczenie lub zużycie poprzedniego egzemplarza, potrzeba zmiany estetyki oraz urządzanie nowego mieszkania i kupowanie tego mebla po raz pierwszy.
Polacy najczęściej meblują raczej etapami. Jedynie co piąte mieszkanie wyposażono w kompletnie nowe meble. Sam proces zakupu jest zazwyczaj długi i planowany. Do nieplanowanych zakupów przyznał się tylko 1 na 10 badanych.
.png)
Ponad 50% zakupów poprzedzonych było poszukiwaniami w internecie, choć finalnie zakup online jest dokonywany stosunkowo rzadko (8%). Kupujący online to częściej kobiety (59%) oraz osoby w wieku 30-45 lat (56%). Katalogi reklamowe są nieco mniej popularnym źródłem informacji niż internet, ale ich rola w procesie zakupu jest również istotna.
Badanie "Jak meblują Polacy" zostało przeprowadzone przez IQS w 2017 r., techniką CAWI (ankieta internetowa). Dobór: osoby 20-65 lat, które zakupiły meble/ elementy wyposażenia do domu w ciągu ostatnich 3 miesięcy. 1 wywiad = 1 okazja zakupu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Meble najczęściej kupujemy za 1-2 tys. zł