Media społecznościowe dla połowy Amerykanów źródłem newsów. Najczęściej Facebook
Właściciel portali społecznościowych są często krytykowani za to, że nie podejmują wystarczających kroków, aby walczyć z dezinformacją szerzącą się na ich stronach. Pomimo tego blisko połowa Amerykanów kieruje się do social media w poszukiwaniu newsów - wynika z badania Pew Research Center.
48 proc. dorosłych Amerykanów przyznaje, że "często" lub czasami" wykorzystuje media społecznościowe jako źródło informacji. To o 5 pkt. proc. mniej niż rok temu.

Niemal co trzeci badany (31 proc.) spośród portali społecznościowych wskazywanych jako miejsce, w którym regularnie poszukują newsów, wskazuje na Facebooka.
Drugim najpopularniejszym pod tym względem serwisem jest YouTube (22 proc.). Dwucyfrowy wynik zanotowały jeszcze Twitter (13 proc.) i Instagram (11 proc.).
Natomiast mniej niż co dziesiąty dorosły Amerykanin regularnie szuka informacji w serwisach Reddit (7 proc.), TikTok (6 proc.), LinkedIn (4 proc.), Snapchat (4 proc.), WhatsApp (3 proc.) i Twitch (1 proc.).

Biorąc pod uwagę odsetek użytkowników poszczególnych portali społecznościowych, którzy regularnie poszukują w nich informacji, na tle innych wyróżnia się Twitter. Korzysta z niego co prawda tylko 23 proc. dorosłych Amerykanów, ale aż 55 proc. z nich traktuje serwis jako źródło newsów. Z drugiej strony o wiele popularniejszy YouTube jest wykorzystywany w ten sposób jedynie przez 30 proc. użytkowników.
Generalnie odsetek użytkowników regularnie pozyskujących treści informacyjne w poszczególnych serwisach społecznościowych utrzymał się na przestrzeni ostatniego roku na stosunkowo stabilnym poziomie. Wyjątek stanowi Facebook, gdzie odnotowano spadek z 54 proc. do 47 proc., a także TikTok, gdzie z kolei zaobserwowano wzrost z 22 proc. do 29 proc.

Badanie zostało przeprowadzone przez Pew Research Center w dniach 26 lipca- 8 sierpnia 2021 r., metodą internetową, na reprezentatywnej próbie 11 178 dorosłych mieszkańców USA.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Media społecznościowe dla połowy Amerykanów źródłem newsów. Najczęściej Facebook