Meetrics: wzrost widoczności reklamy wideo w Polsce w trzecim kwartale 2019 roku
W trzecim kwartale br. Polska pozostała w środku europejskiej stawki w zakresie reklamy display z widocznością na poziomie 56 proc. Odnotowano także wzrost widoczności reklamy wideo - z 60 proc. w drugim kwartale 2019 r. do 69 proc. w trzecim kwartale - wynika z badania Meetrics.
Jak podaje Meetrics w „Raporcie widoczności reklam” w trzecim kwartale 2019 r. występują znaczne różnice w widoczności reklam między reklamami wideo, display i reklamami mobilnymi na różnych rynkach.
Średni wskaźnik widoczności reklam displayowych w Polsce w trzecim kwartale br. wyniósł 56 proc., czyli o dwa punkty procentowe mniej w porównaniu do drugiego kwartału br.
Liderem rynku w Europie pozostaje Austria ze wskaźnikiem widoczności na poziomie 68 procent. Średnia europejska to zaś 58 proc. (vs. 59 proc. w roku ubiegłym). Średni czas oglądania reklamy display to 18,5 sekundy (w poprzednim kwartale 20,2 sekundy). W Polsce wynosi on 16,5 sekundy (w poprzednim kwartale 19,3 sek.).
W kategorii wideo widoczność reklam w Polsce wzrosła o 9 punktów procentowych, z 60 procent w drugim kwartale 2019 r. do 69 procent w trzecim kwartale. W Europie viewability reklam wideo to średnio 83 proc. (vs. 77 proc. w drugim kwartale br). Średni czas oglądania reklam wideo to 21,3 sekundy, bez zmiany względem poprzedniego kwartału. W Polsce czas ten wynosi 16,5 sekundy (vs. 15,8 sekundy w kwartale drugim).
- Z przyjemnością informujemy o rosnących w Polsce wskaźnikach widoczności reklam wideo w czterech kolejnych kwartałach. Średnie wskaźniki widoczności na innych rynkach europejskich są nadal znacznie wyższe, ale trend jest obiecujący. Chcemy zachęcić naszą branżę do ciągłej poprawy jakości powierzchni reklamowych, z korzyścią dla całego rynku - mówi Hubert Świtalski, country manager w Meetrics Poland.
Czemu reklamy nie są widoczne?
Jako najczęstszą przyczynę słabej widoczności reklam display, w raporcie wskazano "below the fold" (czyli wyświetlenie reklamy na dole, w niewidocznej części strony www - odpowiada za 37 proc. niewidocznych reklam ogółem). Kolejne miejsce to zbyt krótki czas na kontakt z komunikatem reklamowym (odpowiada za niewidoczność 21 proc. reklam).
Podium uzupełnia "above highest position" (14 proc.), czyli wyświetlenie reklamy u góry strony www, jednak zbyt wysoko by w danym momencie była ona widoczna dla użytkownika.
W Polsce wyświetlanie reklam zbyt nisko dla użytkownika ("below the fold") odpowiada za połowę braku widoczności komunikatów reklamowych. Na skutek "Above highest position" nie wyświetla się 16 proc. reklam. W 14 proc. przypadków winny jest zbyt krótki czas wyświetlania.
Formaty reklamowe z najwyższym viewability
W Polsce najwyższy wskaźnik widoczności reklam ma format Halfpage Ad (73 proc. i 37,6 sek). Format Skyscraper ma viewability na poziomie 67 proc. (25 sek.), Billboard (750x200) 61 proc., średnio widoczny jednorazowo przez 13,8 sek.

W mobile liderem jest format billboardu 6:1 (75 proc. i 37,5 sek.) oraz Halfpage Ad (56 proc. i 24,3 sek.). Średnie viewability reklam display w mobile w Polsce w trzeci kwartale br. to 52 proc. i 11,6 sek.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 procent jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej 1 sekundę (dla reklam wideo - przez co najmniej 2 sekundy).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Meetrics: wzrost widoczności reklamy wideo w Polsce w trzecim kwartale 2019 roku