„Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół
W kwietniu br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogło „Logo”, a najwięcej wśród miesięczników stracił „Playboy”. Sprzedaż dwumiesięcznika „Esquire” zmalała o 46 proc.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 48 613 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 18,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu miesięczników męskich, wynoszącą 21,95 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 29 955 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 15,30 proc. do 25 654 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei na czwarte miejsce spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 13,50 proc. do 22 078 egz.
Sprzedaż ogółem marcowo-kwietniowego numeru dwumiesięcznika „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 6 367 egz., po spadku względem pierwszego numeru o 46,05 proc. Magazyn ten wydawany jest od 27 lutego ub.r. Jego wejście na rynek wspierała kampania w telewizji, radiu, prasie, kinach, na outdoorze, internecie i punktach sprzedaży.
Dodajmy, że wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu br. poszedł w dół o 25,12 proc. do poziomu 18 093 egz.
|
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
Dynamika |
|||||
|
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
|
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
48 613 |
48 613 |
98 420 |
59 896 |
59 896 |
-18,84% |
|
Playboy |
64 980 |
29 955 |
29 955 |
70 000 |
38 378 |
38 378 |
-21,95% |
|
Logo |
55 200 |
27 945 |
25 654 |
58 000 |
24 541 |
22 250 |
15,30% |
|
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
46 986 |
22 078 |
22 078 |
60 000 |
25 523 |
25 523 |
-13,50% |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
|
Esquire MAN AT HIS BEST |
29 739 |
6 567 |
6 367 |
70 000 |
17 201 |
11 801 |
-46,05% |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
|
Forbes. Profit |
41 999 |
18 461 |
18 093 |
64 992 |
26 305 |
24 164 |
-25,12% |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma męskie pochwalić się mogły wzrostami sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Playboy” - było to 8,94 proc.
Z kolei wynik miesięcznika „Forbes” zmalał tutaj o 41,48 proc.
|
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
Dynamika |
|||||
|
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
|||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
|
Men's Health Edycja Polska |
90 000 |
48 613 |
48 613 |
95 260 |
48 053 |
48 053 |
1,17% |
|
Playboy |
64 980 |
29 955 |
29 955 |
65 977 |
27 497 |
27 497 |
8,94% |
|
Logo |
55 200 |
27 945 |
25 654 |
59 000 |
25 621 |
24 176 |
6,11% |
|
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
46 986 |
22 078 |
22 078 |
47 991 |
21 955 |
21 955 |
0,56% |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
|
Forbes. Profit |
41 999 |
18 461 |
18 093 |
69 998 |
31 121 |
30 919 |
-41,48% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży magazynów dla mężczyzn. „Esquire” o 46 proc. w dół
Błąd. Taki odbiorca sięga po SuperExpress. Pośmieje się, odetchnie z ulgą, że akurat w tym przetargu nie brał udziału ("CBŚ w siedzibie..."), a przy okazji zobaczy, że Lewandowski ma Breitlinga - takiego, jak w swoim Continentalu.
Esquire, mili Państwo, to medium dla ludzi aspirujących. Powinno zaciągać z SE i Faktu informacje o miejscach, w których warto bywać. O butach Wojewódzkiego. O nowych adidasach Porsche Design. Ale też o prawdziwych, a nie wydumanych, metodach skracania snu czy szybkich sposobach na odróżnienie fałszowanych win. Nie powinno się bać kopnięcia w tyłek Gesslerowej, gdy będzie dawać za małe porcje zimnego i drogiego żarcia. Luksus to efekt posiadania pieniędzy, a pieniądze w Polsce zdobywają przede wszystkim ludzie inteligentni - bo nie jesteśmy Niemcami czy Stanami. Pokolenie zblazowanych dziedziców dopiero się kształci, nasz kapitalizm jest zbyt młody, bo targetować do niego pismo w rodzaju Esquire. Patrz: wielka wtopa EGX, którego dziś już nikt nie pamięta.
To się rozpisałem :-)