„Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem
W I kwartale 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 49 523 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 8,88 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,42 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 795 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,39 proc. do 25 131 egz.
Oczko niżej znalazło się „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 20,30 proc. do 20 944 egz.
Na ostatnim miejscu znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 9 241 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 21,69 proc.
Z kolei średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale br. stopniał o 5,61 proc. do poziomu 26 495 egz.
|
Wirtualnemedia.pl |
I kwartał |
Dynamika |
|||||
|
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
|
Men's Health Edycja Polska |
95 347 |
49 523 |
49 523 |
98 130 |
54 350 |
54 350 |
-8,88% |
|
Playboy |
66 652 |
29 795 |
29 795 |
70 000 |
36 522 |
36 522 |
-18,42% |
|
Logo |
57 667 |
26 882 |
25 131 |
62 567 |
28 835 |
26 846 |
-6,39% |
|
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
48 986 |
20 944 |
20 944 |
60 000 |
26 627 |
26 280 |
-20,30% |
|
Esquire |
29 999 |
9 241 |
9 241 |
70 000 |
17 201 |
11 801 |
-21,69% |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
|
Forbes. Profit |
51 661 |
26 912 |
26 495 |
51 612 |
30 547 |
28 071 |
-5,61% |
W marcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 14,33 proc. do 48 053 egz.
Drugi był „Playboy” (27 497 egz.; spadek o 22,05 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „Logo” (24 176 egz.; w dół o 8,38 proc.).
|
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
Dynamika |
|||||
|
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
|
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
|
Men's Health Edycja Polska |
95 260 |
48 053 |
48 053 |
98 000 |
56 094 |
56 094 |
-14,33% |
|
Playboy |
65 977 |
27 497 |
27 497 |
70 000 |
35 275 |
35 275 |
-22,05% |
|
Logo |
59 000 |
25 621 |
24 176 |
58 000 |
28 354 |
26 388 |
-8,38% |
|
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
47 991 |
21 955 |
21 955 |
60 000 |
25 980 |
24 980 |
-12,11% |
|
Esquire |
- |
- |
- |
70 000 |
17 201 |
11 801 |
- |
|
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
|
Forbes. Profit |
69 998 |
31 121 |
30 919 |
70 369 |
35 793 |
33 495 |
-7,69% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem