„Men’s Health” na czele sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” wyprzedziło „CKM”
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 45 732 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 12,49 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 19,35 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 074 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora), który awansował z miejsca czwartego. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie jednak zmniejszyła się o 9,41 proc. do 23 047 egz.
Z kolei na kolejną lokatę spadło „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 20,52 proc. do 20 932 egz.
Na ostatniej pozycji znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 8 137 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 27,65 proc.
Średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w dziewięciu pierwszych miesiącach br. stopniał o 14,21 proc. do poziomu 22 227 egz.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 91 704 | 45 732 | 45 732 | 98 228 | 52 259 | 52 259 | -12,49% |
Playboy | 61 652 | 29 074 | 29 074 | 70 000 | 36 049 | 36 049 | -19,35% |
Logo | 55 506 | 25 927 | 23 047 | 60 755 | 28 278 | 25 442 | -9,41% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 44 922 | 21 043 | 20 932 | 58 333 | 26 552 | 26 337 | -20,52% |
Esquire MAN AT HIS BEST | 26 685 | 8 187 | 8 137 | 50 004 | 15 629 | 11 246 | -27,65% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 43 440 | 22 676 | 22 227 | 48 979 | 27 635 | 25 910 | -14,21% |
We wrześniu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 17,82 proc. do 42 856 egz.
Drugi był „Playboy” (29 781 egz.; spadek o 22,94 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (22 021 egz.; w dół o 17,72 proc.).
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 88 295 | 42 856 | 42 856 | 98 003 | 52 151 | 52 151 | -17,82% |
Playboy | 57 988 | 29 781 | 29 781 | 70 000 | 38 645 | 38 645 | -22,94% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 41 994 | 22 021 | 22 021 | 55 000 | 27 004 | 26 763 | -17,72% |
Logo | 54 000 | 25 966 | 20 517 | 57 000 | 28 261 | 24 530 | -16,36% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 36 478 | 19 692 | 19 140 | 40 499 | 24 348 | 24 150 | -20,75% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży po trzech kwartałach, „Logo” wyprzedziło „CKM”