Agencja obsługująca Męskie Granie podwoiła przychody. 1,8 mln zł na dywidendę
W ub.r. agencja eventowa Live, odpowiadająca m.in. za obsługę trasy koncertowej Męskie Granie organizowanej prze Grupę Żywiec, osiągnęła 23,61 mln zł wpływów, dwa razy więcej niż rok wcześniej. Z 2,8 mln zł zysku netto wypłaciła swojemu właścicielowi Arkadiuszowi Stolarskiemu 1,85 mln zł dywidendy.
Rok do roku przychody agencji Live poszły w górę z 11,82 do 23,61 mln zł. W sprawozdaniu podkreślono, że ub.r. był dla firmy „rokiem odbudowy działalności po zniesionych restrykcjach związanych z pandemią COVID-19”.
Męskie Granie wróciło z koncertami po rocznej przerwie
Agencja od lat odpowiada za obsługę letniej trasy koncertowej Męskie Granie, która w 2020 roku w związku z epidemią się nie odbyła, zastąpił ją jeden koncert bez publiczności, transmitowany w internecie. Natomiast w ub.r. wróciła już tradycyjna trasa - odbyły się cztery koncerty plenerowe.
Tegoroczna edycja jest dużo większa: obejmuje 16 koncertów w ośmiu miastach, na scenie głównej i scenie Ż wystąpi w sumie prawie 80 wykonawców. Singlem promującym trasę jest piosenka „Jest tylko teraz”, śpiewana przez zespół Kwiat Jabłoni, Krzysztofa Zalewskiego i Bedoesa.
Agencja Live w ub.r. zrealizowała też szereg innych eventów, jako swoich klientów wymieniła firmy i marki CH Riviera, CH Libero, Echo Investment, eObuwie, Maspex, Mercedes-Benz, Polski Związek Piłki Siatkowej, Olivia Star Top i Red Bull.
- Od drugiej połowy roku możliwe stało się organizowanie eventów, gdyż rządowe ograniczenia spowodowane pandemią stały się mniej uciążliwe w prowadzeniu tego typu działalności - podsumowano w jej sprawozdaniu.
Agencja Live z niższymi kosztami i wsparciem z tarcz i dotacji
Wydatki firmy zwiększyły się słabiej od przychodów: koszty sprzedaży poszły w górę z 10,12 do 18,46 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - z 1,74 do 2,92 mln zł.
Na koniec ub.r. agencja zatrudniała 18 etatowych pracowników, część zadań zlecała współpracownikom.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Jej pozostałe przychody operacyjne zwiększyły się z 645,5 tys. zł do 1,3 mln zł. Od wybuchu epidemii agencja skorzystała z kilku form pomocy publicznej. W maju 2020 roku w ramach pierwszej tarczy finansowej dostała od Polskiego Funduszu Rozwoju 1,2 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki, a w styczniu ub.r. - 458,8 tys. zł w ramach kolejnej tarczy.
Otrzymała też trzy dotacje: w maju 2020 roku 50,6 tys. z budżetu Gdańska, w listopadzie 2020 roku 139,5 tys. zł od marszałka województwa pomorskiego, a w grudniu 2020 roku - 515 tys. zł w ramach programu pomocowego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wynik sprzedażowy agencji Live poszedł w górę z 37,1 tys. zł straty do 2,22 mln zł, zysk operacyjny - z 596,4 tys. zł do 3,25 mln zł, a zysk netto - z 467,4 tys. zł do 2,8 mln zł. Spółka zapłaciła w ub.r. 438,9 tys. zł podatku dochodowego, wobec 127,8 tys. zł przed rokiem.
100 proc. udziałów agencji ma jej prezes Arkadiusz Stolarski. Zdecydował, że z zeszłorocznego zysku netto otrzyma 1,85 mln zł brutto dywidendy, a pozostałe 953,1 tys. zł zasili kapitał zapasowy spółki.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Agencja obsługująca Męskie Granie podwoiła przychody. 1,8 mln zł na dywidendę