18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem
Zdecydowanym liderem wśród komunikatorów internetowych w Polsce jest Messenger, a po kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie mają też komunikatory Google’a i WhatsApp. Platforma Teams jest dużo popularniejsza niż Zoom i Clickmeeting.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. z Messengera skorzystało 18,11 mln polskich internautów, czyli 60,97 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził w aplikacji średnio 8 godzin, minuty i 50 sekund.
Mniej więcej połowa polskich internautów skorzystała z komunikatorów Google’a i WhatsAppa (który tak jak Messenger należy do Meta Platforms). Te pierwsze zanotowały 15,84 mln użytkowników, 53,31 proc. zasięgu oraz godzinę, 35 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania, zaś WhatsApp - 14,18 mln odwiedzających, 47,73 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 16 minut i 42 sekundy średniego czasu.
Na kilka godzin przyciągał też użytkowników Discord - odwiedziło go 4,63 mln internautów (co dało 15,59 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 39 minut i 48 sekund. Aplikacja Telegram zanotowała 1,91 mln odwiedzających, 6,42 proc. zasięgu oraz 66 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Signal - 1,11 mln użytkowników, 3,73 proc. zasięgu oraz 61 minut i 12 sekund średniego czasu.
CZYTAJ TEŻ: Mniej polskich internautów na Instagramie i TikToku. Zyskują Facebook i Reddit
W zestawieniu jest kilka komunikatorów wykorzystywanych głównie do celów biznesowych. Teams przyciągnął 2,75 mln internautów (9,27 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 31 minut i 47 sekund. Zoom zanotował 1,6 mln użytkowników, 5,39 proc. zasięgu oraz 48 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania, a Clickmeeting - 788 tys. użytkowników, 2,65 proc. zasięgu oraz 20 minut i 50 sekund średniego czasu.
Natomiast z aplikacji Viber skorzystało 782,8 tys. internautów (2,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 26 minut i 36 sekund.

Miesiąc do miesiąca Messenger stracił 199,6 tys. użytkowników (to 1,1 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 minuty i 22 sekundy (7,4 proc.). podobnie zmieniły się wyniki komunikatorów Google’a, Discorda i Zooma. Pierwsze zanotowały spadek o 384,4 tys. odwiedzających (2,4 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 58 sekund (1 proc.), zaś Zoom - spadek o 199,3 tys. użytkowników (11,1 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 12 minut i 36 sekund (35,5 proc.).
Na WhatsAppie ubyło 13,4 tys. internautów (0,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 45 sekund (1,4 proc.). Signal zanotował spadek o 50,4 tys. użytkowników (4,3 proc.) oraz przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 3 sekundy (3,2 proc.), Telegram - o 88,6 tys. użytkowników (4,4 proc.) oraz 25 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu (27,6 proc.), a Viber - o 23,6 tys. odwiedzających (2,9 proc.) oraz 10 minut i 19 sekund średniego czasu (27,9 proc.).
CZYTAJ TEŻ: Temu z kolejnym rekordem, mniej Polaków na Allegro i TikToku
Z kolei Discord zyskał 285,1 tys. użytkowników (6,5 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 9 minut i 34 sekundy (5,6 proc.), a Teams - 276,4 tys. internautów (11,2 proc.) oraz 4 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu (14,9 proc.).
Na Zoomie liczba odwiedzających zmalała o 199,3 tys. (11,1 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 36 sekund (35,5 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: 18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem